• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
استاد تمامِ گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه تبریز:

آغاز طرح جامع حمل و نقل تبریز، کارنامه رضایت‌بخش مدیریت شهری است/ بهره‌مندی از روش‌های نوین در نگهداشت شهری

  • کد خبر : 12599
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
آغاز طرح جامع حمل و نقل تبریز، کارنامه رضایت‌بخش مدیریت شهری است/ بهره‌مندی از روش‌های نوین در نگهداشت شهری
استاد تمامِ گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه تبریز در گفتگو یی در خصوص نقش احداث تقاطع های غیرهمسطح جدید احداث‌شده تبریز در کاهش بارترافیکی کلانشهر تبریز ابراز داشت: با توجه به افزایشِ تعداد جمعیت و تعداد خودروها ، توجه به حمل و نقل درون شهری امری غیرقابل انکار است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از شهریار، محمدرضا پورمحمدی با اشاره به بروز مشکلاتی همچون استهلاک خوردوها-افزایش آلودگی هوا و هدررفتِ سوخت ناشی از تراکم ترافیک شهری خاطرنشان ساخت: علاوه بر مشکلات مذکور ، اتلاف وقت دیگر مشکلی است که در جریان ترافیک های سنگین به شهروندان تحمیل می گردد.
در ماه های گذشته با تلاش مدیریت شهری تبریز شاهد اتمام و بهره برداری از تقاطع های غیر همسطحی در شهر تبریز بودیم که نقشی مهم در کاهش بارترافیکی کلانشهر تبریز ایفا می کنند.
اصلاح هندسی تقاطع ها ، احداث زیرگذر یا روگذر و مدیریت ترافیکی از جمله اقدامات اساسی برای نظم بخشی و روان سازی بار ترافیکی در گلوگاه های ترافیکی به شمار می رود.
برخی اوقات تقاطع ها با مشکلات ترافیکی همراه هستند که بخشی از آن به فرهنگ رانندگی ما برمی گردد
به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی ها از اقدامات چشمگیر شهرداری تبریز در خصوص توسعه زیرساخت ها با اولویت حمل و نقل عمومی است
تصویب طرح جامع حمل و نقل شهر تبریز و آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک از دیگر طرح های درخورِ توجه و رضایت بخش شورا و شهرداری تبریز است.
توسعه فیبر نوری ، توسعه دیتا سنتر شهرداری تبریز ، آموزش های شهروندی ، صدور کارت های منزلت و نصب دوربین های کنترل ترافیکی از دیگر اقدامات اساسی شهرداری تبریز است که در نتیجه آن شاهد کاهش ۲۵ درصدی تخلفات ترافیکی بودیم.
ترمیم و رفع چاله های خطرساز و آسفالت مجدد خیابان ها، استفاده از محلول های متفاوت به جای نمک پاشی در فصل زمستان به عنوان روشی نوین در محافظت از آسفالت و فضای سبز از دیگر اقدامات قابل توجه شهرداری کلانشهر تبریز در سال های اخیر می باشد
ضرورت پیگیری عملیات اجرایی احداث شهرک  جوانان به عنوان راهکار ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و پرخطر شهر ، امری غیرقابل کتمان است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها