• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1
فرماندار جلفا خبر داد؛

آغاز گازرسانی به بافت قدیم روستای تاریخی اوشتوبین

  • کد خبر : 5173
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۱۸
آغاز گازرسانی به بافت قدیم روستای تاریخی اوشتوبین
فرماندار شهرستان جلفا از آغاز عملیات گازرسانی به بافت قدیمی روستای هدف گردشگری و تاریخی اوشتوبین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، اسمعیل عطاپور اظهار داشت: بدلیل قدمت تاریخی و باستانی روستا و عدم صدور مجوز هرگونه حفاری در محوطه روستا از سوی سازمان میراث فرهنگی استان، اجرای گازرسانی در بافت قدیمی و تاریخی روستا به تأخیر افتاد.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر و با رایزنی‌های فراوان، جلسات مستمر و پیگیری‌های متعدد، سرانجام پس از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای حفاری با اداره کل میراث فرهنگی استان، طی روزهای گذشته عملیات اجرایی گازرسانی به بافت قدیمی روستای مذکور شروع شده است.

عطاپور با بیان اینکه این روستا با ۱۵۰ خانوار با ۷۷۳ نفر جمعیت، دورافتاده و صعب‌العبورترین روستای شهرستان از حیث انتقال زیرساخت‌ها و امور زیربنایی است، یادآور شد: روستای اوشتوبین یکی از مناطق تاریخی و روستای هدف گردشگری است که با توجه به مطالبات مردمی و پیگیری‌های صورت گرفته برای دریافت خدمات مناسب و متناسب با سایر مناطق شهرستان، مورد توجه مسئولان در سطح شهرستان و استانی در دولت سیزدهم قرار گرفته‌ بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جلفا با بیان اینکه به منظور حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی و تخریب جنگل‌ها، گازرسانی به روستای اوشتوبین در دستور کار جدی مسئولان بود، تاکید کرد: تلاش می‌شود در این روستا کار گازرسانی تا شروع فصل سرما به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جلفا هم اکنون براساس شاخص‌های تعریف شده و میزان خانوار برخوردار از گاز در زمره شهرستان‌های سبز استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد، گفت: به منظور سبز شدن مصرف انرژی در کل شهرستان و اتمام گازرسانی به روستاهای باقیمانده دارای توجیه اقتصادی و فنی، شرکت گاز استان  برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است که به مرور زمان تا پایان سالجاری و اوایل سال آینده اجرایی می‌شوند.

بنابراین گزارش، به گفته رییس اداره گاز شهرستان جلفا برای تکمیل گازرسانی به روستای تاریخی اوشتوبین در محدوده بافت قدیمی، در مجموع یکهزار متر شبکه‌گذاری، ۱۹۰ اشتراک با هزینه‌کرد دو میلیارد تومان عملیاتی شده است.

روستای تاریخی و توریستی اوشتوبین که به ماسوله آذربایجان مشهور است، در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جلفا در دل جنگل‌های قره‌داغ و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

این روستا مدفن حکیم نامی و مشهور سید ابوالقاسم نباتی شاعر قرن ۱۲ و ۱۳ هجری قمری است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.