• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

اجازه ایجاد بانک خصوصی در آذربایجان‌شرقی را ندادند

  • کد خبر : 1523
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
اجازه ایجاد بانک خصوصی در آذربایجان‌شرقی را ندادند
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: ما به دنبال ایجاد بانک خصوصی اختصاصی در استان آذربایجان شرقی بودیم ولی اجازه ندادند و اعلام کردند که این موضوع با منافع ملی همخوانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، یونس ژائله با بیان اینکه برخی‌ها در گذشته با کارت جعلی وارد اتاق بازرگانی شده اند، گفت: برای همین منظور اعضای این اتاق را پایش می کنیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی مادر تشکل های بخش خصوصی بوده و تضعیف این اتاق به معنی تضعیف بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با انتقاد از تضعیف بخش خصوصی افزود: با اینکه بیشتر اقتصاد ایران و حدود ۸۵ درصد آن دولتی است ولی بخش خصوصی نقش مهمی در اشتغال و تولید ثروت در کشور دارد و باید از این بخش حمایت شود. در کشورهای پیشرفته جهان بخش دولتی در اقتصاد موفق نیست و برای همین اقتصاد باید در دست بخش خصوصی باشد.

وی سپس از تدوین استراتژی خودروی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز خبرداد و گفت: این استان قطب خودروسازی کشور بوده و باید یک برند خودرویی در این استان ثبت و معرفی شود و از پتانسیل های صنعت قطعه سازی استفاده شود.

ژائله سپس در خصوص تاسیس بانک خصوصی در آذربایجان شرقی نیز گفت: ما به دنبال راه اندازی و ایجاد بانک خصوصی اختصاصی در استان آذربایجان شرقی بودیم ولی اجازه ندادند و اعلام کردند که این موضوع با منافع ملی همخوانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار شغل جدید طی سال ۱۴۰۰ در تبریز راه اندازی شد، گفت: همچنین در استان آذربایجان شرقی درآمد سرانه کارگران نسبت به دیگر استان ها یک میلیون تومان بیشتر است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها