• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
فرماندار ورزقان در نشست با فعالین رسانه‌ای مطرح کرد؛

اجرای ۱۱ طرح توسعه‌ای بااعتبار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در سونگون/ بهره‌برداری از ۹۱ پروژه بااعتبار ۲۸۷ میلیارد تومان در دهه فجر

  • کد خبر : 5907
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
اجرای ۱۱ طرح توسعه‌ای بااعتبار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در سونگون/ بهره‌برداری از ۹۱ پروژه بااعتبار ۲۸۷ میلیارد تومان در دهه فجر
فرماندار ورزقان گفت: 91 عنوان پروژه بااعتبار 287 میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در شهرستان ورزقان بهره‌برداری شده و در اختیار عموم مردم شهرستان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، مهدی نعمتی در نشست هم‌اندیشی با فعالین رسانه‌ای شهرستان، دهه فجر را فرصت ارزشمندی برای تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم از زمان شروع به فعالیت، علیرغم تحریم‌های ظالمانه و کارشکنی‌های دشمنان، دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی، توسعه روابط با کشورهای همسایه، تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، کنترل بیماری ویروس کرونا، بیمه رایگان بخش قابل‌توجهی از اقشار آسیب‌پذیر، اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بعد از ۱۱ سال کش‌وقوس، صدور الکترونیکی نسخ پزشکی، رشد اقتصادی نزدیک به ۴ درصدی و اقدامات دیگری داشته است و در امر مهار تورم نیز در مقایسه با سال‌های گذشته دولت عملکرد مطلوبی داشته است.

فرماندار ورزقان با قدردانی از حمایت‌های مردم بویژه جوانان از اقدامات دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت به جهت همراهی‌های مردم توانسته است دشمن را در رسیدن به اهداف ناصواب خودش، ناکام گذاشته و با توجه به استعدادها و توان داخلی اقدامات مهمی را به‌منظور افزایش امید به آینده در جامعه انجام دهد.

وی افزود: دولت در شهرستان ورزقان نیز اقدامات مهمی را انجام داده است که عمدتاً بعد از سفر دکتر رئیسی به استان صورت گرفته‌اند؛ شروع عملیات اجرایی شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ورزقان با تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سالجاری بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از انجام مطالعات آن، شروع عملیات اجرایی کمپ فرهنگی و ورزشی بین‌المللی مس ورزقان بااعتبار اولیه ۶۸۰ میلیارد تومانی که پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، کلنگ‌زنی سایت اطفای حریق جنگل و مراتع قره‌‌داغ ازجمله آن‌ها است.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان، کمبود آب شرب در مناطق روستایی شهرستان را یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم منطقه برشمرد که دولت برای رفع آن طرح بزرگ آبرسانی ۶۴ روستا و شهر ورزقان را تحت عنوان مجتمع آب‌رسانی فاز ۲ ستارخان در اوایل کار خود، اجرایی نموده و با توافقات صورت گرفته و اخذ مشارکت مجتمع مس سونگون، بهره‌مندی ۲۴ روستای دیگر از برکات سفر رییس جمهور محترم است که به فضل پروردگار و تلاش خدمتگزاران صدیق این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار بوده و تلاش می‌شود تا قبل از تنش آبی سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه درصد برخورداری مردم شهرستان از راه آسفالته ۲۰ درصد از میانگین استانی پایین‌تر است، احداث و آسفالت‌ریزی در ۲۱ محور روستایی را ازجمله اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش سطح برخورداری مردم از راه دسترسی مناسب و آسفالته دانست.

نعمتی، مجتمع مس سونگون را یکی از مهم‌ترین و بزرگترین ظرفیت‌های شهرستان برشمرد که برای بهره‌مندی مردم از این نعمت الهی، دولت سیزدهم ۱۱ طرح توسعه‌ای با اعتباری بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان طی چهار سال آینده در شهرستان اجرا خواهد نمود تا شاهد توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه، ایجاد هزاران فرصت شغلی و افزایش ارزش‌افزوده این معدن در منطقه  را شاهد باشیم.

وی ضمن قدردانی از اهتمام ویژه استاندار آذربایجان شرقی برای رفع کمبودهای شهرستان بویژه در اجرای طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون، اظهار داشت: وی بیش از ۶ بار به شهرستان سفر نموده و موضوعات مختلفی را پیگیری نموده‌اند که به برکت حضور وی و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیریت و کارکنان مجتمع مس سونگون برای اولین بار طی سال جاری ۳ هزار تن کاتد مس در شهرستان تولید خواهد شد.

فرماندار شهرستان ورزقان اجرای بزرگراه خواجه-ورزقان را مهم‌ترین اقدام مجتمع مس سونگون در ورزقان برشمرد و افزود: ادامه این بزرگراه به مرز نوردوز در مجمع عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران مصوب و تأمین مالی شده است که تلاش ‌می‌کنیم در اسرع وقت قطعات باقی‌مانده وارد فاز اجرایی شوند.

وی تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل خسارات معادن برای شهرستان، پیگیری ایجاد شهرک صنعتی و تخصصی مس ورزقان، پیگیری ایجاد شهرک ویلایی و گردشگری و تجهیز درمانگاه‌های بیمارستان ورزقان را جمله اقدامات صورت گرفته در شهرستان عنوان کرد.

نعمتی با اشاره به نقش رسانه‌ها و فعالین رسانه‌ای در روشنگری، بیان دستاوردها و پیگیری مطالبات مردم شهرستان، گفت: رسانه‌های شهرستان می‌بایست موجبات ارتقای سطح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و وحدت را در شهرستان فراهم‌ آورند که متأسفانه بعضاً در تقابل یکدیگر قرار گرفته و از رسالت اصلی خویش دور می‌شوند.

وی افزود: افزایش سطح سواد رسانه‌ای و انتقال شایسته حقایق بستر را برای انتقادات سازنده و بهبود شرایط لایه‌های فرهنگی که تأثیر بسیاری بر توسعه جوامع دارند، فراهم می‌آورد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها