• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

اختصاص ۲ درصد منافع معادن به راه‌های آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 2439
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
اختصاص ۲ درصد منافع معادن به راه‌های آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از اختصاص ۲ درصد منافع معادن به راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، اوروجعلی علیزاده در جلسه بررسی مشکلات راه‌های شهرستان هشترود با فرماندار گفت: برای بازسازی، ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های تخریب شده ناشی از حمل بار معادن از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت مسیر هشترود – مراغه و هشترود – قره چمن اختصاص  یافته که تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان ادامه داد: مسیر ۲۰ کیلومتری عرقطو – دربند که راه چندین روستای بخش مرکزی هشترود است و چندین سال است برای ساکنین مشکلاتی بوجود آورده بود، برای آسفالت ریزی تا یک ماه آینده به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی همچنین از آسفالت‌ریزی راه روستایی دهلان با مشارکت ۵۰ درصدی اهالی خبر داد و گفت: اگر اهالی روستا ۵۰ درصد زیرسازی این جاده را برعهده بگیرند، ۵۰ درصد مابقی آسفالت نیز برعهده اداره راهداری خواهد بود.

فرماندار شهرستان هشترود هم در این جلسه خواستار تکمیل و اتمام ۵ پل روستا‌های شهرستان که بر اثر سیل سال ۹۵تخریب شده بودند، شد.

توری گفت: عرشه این پل‌ها برای ۴۰ سال پیش تعبیه شده و عرض آن‌ها ۵.۵ متر است که باید به ۶.۵ متر تغییر یابد چون برای تردد ماشین‌ها اهالی با مشکل روبرو می‌شوند.

وی از کمبود ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و برفروبی در این شهرستان انتقاد کرد و اظهار داشت: نبود و یا در برخی موارد مستهلک بودن ماشین‌آلات، باعث شده رسیدگی به جاده‌ها با مشکل روبرو شود و در زمان برفروبی با توجه به تلاش شبانه‌روزی راهداران با مشکلات زیادی روبرو شویم.

فرماندار هشترود، خواستار تعریض جاده هشترود- دامناب در اتوبان پیامبر اعظم(ص)  شد و گفت: کم عرض بودن و عدم روشنایی این جاده باعث بروز تصادف می‌شود.

وی، عمده دلیل مهاجرت و ترک روستا‌های شهرستان به سایر شهر‌ها را نبود راه ارتباطی مناسب اعلام کرد و خواستار آسفالت‌ریزی راه‌ها علی الخصوص راه‌های روستایی بخش نظرکهریزی  شد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها