• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی:

از ظرفیت معادن آذربایجان‌شرقی استفاده نشده است

  • کد خبر : 11510
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
از ظرفیت معادن آذربایجان‌شرقی استفاده نشده است
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون از ظرفیت معادن استان آذربایجان‌شرقی به درستی استفاده نشده است و همین امیر باعث کاهش صادرات در استان ما شده است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، عزت‌اله حبیب‌زاده در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی متالورژی، فولاد، ریخته گری، آهنگری، صنایع و ماشین‌آلات وابسته تبریز، با انتقاد از بی‌توجهی به صنعت استان اظهارداشت: در بازدیدی که از غرفه‌ها داشتیم همه آنها از تامین منابع ارزی و حامل‌های انرژی گله‌مند بودند.

وی افزود: طبق آمارهای موجود، صادرات ما به کشورهای همسایه در سال گذشته ۱۲ میلیون تن بوده که امسال این میزان به ۵ میلیون تن کاهش پیدا کرده است و علت این کاهش هم مشکلات ارزی بوده است. ما نمایندگان استان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، باید دست در دست هم دهیم تا فولاد آذربایجان‌شرقی را احیا کرده و صادرات استان را به دو برابر سال گذشته برسانیم.

حبیب‌زاده با اشاره به نقش پررنگ نمایشگاه تبریز متافو در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ “جهش تولید با مشارکت مردم”، گفت: بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، آهنگری، صنایع و ماشین‌آلات وابسته تبریز در سطح بالایی برگزار می‌شود و می‌تواند با اشتراک‌گذاری دانش بنیان‌ها، تولید را در استان ما به چندین برابر افزایش دهد.

نماینده مرند و جلفا با بیان اینکه در آذربایجان‌شرقی تاکنون از ظرفیت معادن استفاده نشده، اذعان کرد: ما اولین صادرکننده کشور در معدن کائولن مرند بودیم ولی بدلایل مختلف، هم اکنون این صادرات را نداریم.

وی گفت: مس سونگون نعمت بزرگی برای استان است و در مجمع نمایندگان استان تصمیم بر آن شده، پیگیری‌های لازم را داشته باشیم تا مس سونگون را به جایگاه واقعی برسانیم تا اینکه از بحث مسئولیت‌های اجتماعی آن، استان بهره‌مند شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=11510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها