• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
مدیر آموزش و پرورش ورزقان مطرح کرد:

استخراج صفر تا ۱۰۰ نیازمندی‌های مدارس منطقه/ وجود بیش از ۲۰ مدرسه کانکسی در بخش مرکزی ورزقان

  • کد خبر : 12032
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۲۹
استخراج صفر تا ۱۰۰ نیازمندی‌های مدارس منطقه/ وجود بیش از ۲۰ مدرسه کانکسی در بخش مرکزی ورزقان
مدیر آموزش و پرورش ورزقان گفت: اطلاعات جامع مدارس منطقه ورزقان جمع‌آوری و صفر تا ۱۰۰ نیازمندی‌های مدارس در حوزه تجهیزات و فضای آموزشی استخراج شده است. 

به گزارش پایگاه خبری مساوات، یوسف قلی‌پور در جمع خبرنگاران شهرستان با اعلام اینکه مشکلات آموزش و پرورش ورزقان اغلب به دو حوزه فضاهای آموزشی و آموزش مربوط می‌شود، اظهار داشت: توافقاتی با مجتمع مس سونگون در راستای رفع کمبودهای موجود به عمل آمده و به بزودی اقدامات لازم در خصوص تعمیر و نوسازی فضاهای آموزشی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص آموزش نیز معتقدیم چنانچه با روند فعلی پیش برویم، نتیجه چندانی عایدمان نخواهد شد. در راستای ارتقای کیفیت آموزش، اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که در این مسیر اگر نیاز به تغییرات باشد، حتما انجام خواهیم داد.

مدیر آموزش و پرورش ورزقان، مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نام‌ شده در منطقه برای سال‌تحصیلی جدید را ۶۵۹۴ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد، ۳۹۱۵ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۴۹۹ نفر در مقطع دوره اول دبیرستان، ۶۱۲ نفر در دوره دوم دبیرستان، ۲۷۸ در هنرستان فنی و حرفه ای و ۲۹۰ نفر نیز در دوره کاردانش ثبت‌نام کرده‌اند.

وی همچنین مجموع نیروهای شاغل در آموزش و پرورش ورزقان را ۶۸۴ نفر و تعداد مدارس منطقه را ۱۳۴ باب اعلام کرد و اظهار داشت: با احتساب مدارس پیش‌ساخته، بیش از ۲۰ مدرسه کانکسی در بخش مرکزی ورزقان داریم.

قلی‌پور، با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر ورزقان و روستاهای کاسین، آغبلاق سفلی و دیزج ملک، خاطرنشان کرد: ۴۵ مدرسه منطقه ورزقان نیاز به تعمیرات دارند که تعمیر و نوسازی ۲۰ مدرسه را در اولویت برنامه‌های سال‌جاری قرار داده‌ایم.

وی بر راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز منطقه ورزقان با حضور شرکت‌های معدنی تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش ورزقان، راه‌اندازی مرکز مشاوره مستقل است که هم‌اکنون در مرحله تجهیز است و به تمام مدارس منطقه خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی ارایه خواهد نمود.

قلی‌پور در خاتمه سخنانش با بیان اینکه میانگین نمرات پایه دوازدهم متوسطه نظری منطقه ورزقان در خردادماه جاری، ۱۰.۷۵ است، گفت: میانگین نمرات پایه دوازدهم متوسطه نظری منطقه، یک نمره از میانگین کشوری پایین‌تر است. همچنین درصد قبولی در این پایه ۶۲.۵ درصد است که دو درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها