• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2

بازدید خبرنگاران از سه پایگاه مقاومت برتر کشوری بانوان در تبریز

  • کد خبر : 9000
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
بازدید خبرنگاران از سه پایگاه مقاومت برتر کشوری بانوان در تبریز
همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و به همت سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی، خبرنگاران رسانه‌های استان از سه پایگاه مقاومت برتر کشوری بانوان در محلات آخماقیه و گلشهر تبریز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات در این بازدید، فرماندهان پایگاه‌ها از گزارشات مبسوطی از برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی، فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی، برگزاری کلاس‌های صنایع دستی، هنری و کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان و همچنین برگزاری اردوهای تربیتی و تشکیلاتی در این پایگاه‌ها ارایه نمودند.

زینالی؛ فرمانده پایگاه زینب کبری در آخماقیه، با اشاره به تهیه ۱۰۰ بسته معیشتی به مناسبت فرارسیدن شب یلدا برای خانواده‌های نیازمند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ خانواده تحت پوشش پایگاه و مسجد، به همت خیرین محله آخماقیه امورات خود را می گذرانند.

وی همچنین، اعضای بسیج پایگاه زینب کبری را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: اعضای این پایگاه در فعالیت ورزشی بویژه ورزش‌های رزمی مشارکت خوبی دارند به طوری که حائز رتبه‌های عدیده در رشته‌های تکواندو، کاراته و دفاع شخصی شده‌اند.

زینالی در ادامه از برگزاری جلسات آگاه‌سازی و پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، بیکاری و کودک همسری از سوی این پایگاه در محله آخماقیه خبر داد.

در ادامه بازدیدها، خبرنگاران در پایگاه نور شهرک یاغچیان حضور یافتند. لیلا وکیل‌زاده ضمن تشریح فعالیت‌های این پایگاه از تهیه جهیزیه تا برگزاری کلاس‌های علمی، هنری و ورزشی با کمترین هزینه و مجرب‌ترین اساتید گفت: هم اکنون بیش از یکهزار نفر در پایگاه نور به عنوان بسیجی عضویت دارند که اکثریت‌شان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و در مراسمات و جشن‌ها حضوری چشمگیر دارند.

وی افزود: تعداد ۴۰۰ خانواده نیازمند در محله شمس‌آباد، تحت پوشش حمایتی این پایگاه قرار دارند.

آخرین پایگاهی که خبرنگاران از آن بازدید کردند، پایگاه بسیج نسا بود. فرمانده این پایگاه از طرح ابتکاری ایجاد بازارچه صنایع دستی از سوی پایگاه نساء خبر داد و اظهار کرد: در کنار این طرح، آموزش صنایع دستی و معرفی زنان بی‌سرپرست فعال در دوره‌های آموزش صنایع دستی برای اخذ تسهیلات انجام می‌گیرد.

رحیمی، کار شاخص پایگاه شهید یاغچیان را تربیت نسل جوان بسیجی دانست و گفت: کار در بسیج خستگی نمی‌شناسد بلکه معامله با خداست.

وی همچنین رفاه‌زدگی و بی‌حجابی را معضل اصلی فرزندان این منطقه بیان کرد که بسیجیان جوان و نوجوان سعی کرده‌اند با اهدای شال در بین دختران و زنان جوان، این قشر را به صیانت از امر حجاب تشویق نمایند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.