به گزارش پایگاه خبری مساوات، حمید هاشمزاده اظهار کرد: سیلوی مراغه که از سال ۱۳۹۳ طی فرآیند خصوصیسازی به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران واگذار شده بود، در این مدت برای ذخیره سازی گندم بهکار گرفته نمیشد؛ اما امسال با انجام رایزنیها و حمایتهای لازم ملی و استانی، این مجموعه مجدداً به چرخه ذخیرهسازی گندم استان بازگشت.
وی موقعیت راهبردی این سیلو به لحاظ حجم عمده تولید گندم در جنوب استان را یکی از مزیتهای اصلی آن دانست و افزود: دارا بودن خط ریلی، سیلوی مراغه را از توانمندی بالایی در ترانزیت کالا برخوردار کرده است. این مرکز ذخیره سازی علاوه بر مزایای حملونقل، در حوزههای پدافند غیر عامل و تامین امنیت غذایی اهمیت بسزایی دارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر تنها در مکانهای محدودی مانند سیلو های دولتی میانه، سیلوی شماره ۲ تبریز و سیلوهای بخش خصوصی صوفیان و اکنون مراغه چنین زیرساختی برای حمل ریلی گندم وجود دارد، ادامه داد: با امضای قرارداد جدید ذخیره سازی با سیلوی مراغه، توان حمل ریلی گندم در استان افزایش یافته و در جنوب استان ظرفیت بیشتری برای ذخیرهسازی گندم مورد نیاز استان ایجاد شده است.
هاشمزاده همچنین از آغاز انتقال نخستین محموله گندم به این سیلو خبر داد و گفت: در مرحله نخست، مجوز حمل ریلی دو هزار تن گندم کیفی از خوزستان صادر شده و عملیات بارگیری این محموله در واگنهای فلهبر غلات انجام و ارسال شده است. نخستین محمولههای گندم نیز وارد سیلوی مراغه شده و در حال تخلیه و ذخیره سازی است.




















