• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز:

با کمبود شدید نیرو در آتش نشانی مواجهیم/ احداث ۴ ایستگاه جدید آتش نشانی در سال جاری

  • کد خبر : 12526
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
با کمبود شدید نیرو در آتش نشانی مواجهیم/ احداث ۴ ایستگاه جدید آتش نشانی در سال جاری
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز از کمبود شدید نیرو در این سازمان خبر داد و گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی تبریز علیرغم افتتاح، بدلیل کمبود نیرو بهره‌برداری نشده و غیرفعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، سعید صالح‌نیا در نشست خبری امروز خود که به مناسبت روز آتش‌نشانی برگزار شد با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: سازمان اتش‌نشانی شهرداری تبریز هم اکنون ۵۸۰ نفر پرسنل دارد که ۴۹۵ نفر آن را نیروهای عملیاتی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سازمان اتش‌نشانی شهرداری تبریز با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، گفت: آتش‌نشانی، تنها سازمان زیرمجموعه شهرداری است که نیروی تخصصی موردنیاز آن صرفا با اخذ مجوز از وزارت کشور جذب می‌شود.

وی افزود: حدود دو ماه پیش مجوز جذب ۲۹۰ نفر آتش‌نشان و راننده آتش‌نشان از سازمان استخدامی اخذ شده که تلاش می‌کنیم تا پایان سال آزمون استخدامی لازم برگزار شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز در ادامه سخنانش، بودجه سال ۱۴۰۳ این سازمان را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در شش ماهه اول سال، بالای ۹۰ درصد بودجه تخصیصی سازمان تحقق شده است.

به گفته وی، ۹۲ میلیارد تومان از این بودجه، برای خرید تجهیزات به مناطق تخصیص داده شده است.

صالح‌نیا همچنین پایش و ارزیابی ساختمان‌های ناایمن را یکی از اولویت‌های معاونت پیشگیری سازمان اتش‌نشان شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: طی سال گذشته و ۶ ماهه اول سال جاری، ۴۲۱ مورد شامل مجتمع‌های تجاری، مسکونی، اداری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و سراهاو تیمچه‌های بازار تبریز پایش و ارزیابی شده و دستورالعمل ایمنی این ساختمان‌ها ثبت و به مدیران و متولیان ابنیه مذکور ابلاغ شده است.

وی همچنین ارایه آموزش برای ۲۷۵۷۷ شهروند عمدتا دانش‌آموز، تدوین برنامه‌های سه ماه، شش ماهه و یکساله آموزشی برای نیروهای سازمان، برگزاری کلاس آموزشی برای ۷۰۰ آتش‌نشان از تبریز و شهرهای همجوار و نیز اعزام گروه غواصی آتش‌نشانی تبریز به قشم جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و اخذ مدارک بین‌المللی را از اقدامات اساسی معاونت آموزش و برنامه‌ریزی سازمان اتش‌نشانی شهرداری تبریز در یکسال گذشته برشمرد.

صالح‌نیا با تشریح فعالیت‌های معاونت عملیات به عنوان یکی از تخصصی‌ترین معاونت‌های آتش‌نشانی تبریز، گفت: از ۳۲۸۴ مورد عملیات انجام شده در ۶ ماهه اول سال جاری، ۱۱۶۹ مورد مربوط به حریق و ۲۱۱۵ مورد دیگر عملیات نجات بود که عملیات‌های مربوط به آسانسور با ۱۱۰۳ مورد بیشترین تعداد عملیات‌های نجات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در حوادث سال‌جاری تبریز که منجر به حضور نیروهای آتش‌نشانی و انجام عملیات شده، ۵۱ نفر فوت و ۲۳۲ نفر از شهروندان مصدوم شده‌اند که ۹ از فوتی‌ها و ۸۹ نفر از مصدومین حوادث، بانوان بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز از وجود ۲۳ ایستگاه فعال آتش‌نشانی در تبریز خبر داد و گفت: احداث ۴ ایستگاه آتش‌نشانی جدید برلی سال ۱۴۰۳ تعریف شده که دو ایستگاه اراضی ارتش و پارک قوناخلار در حال احداث است و دو ایستگاه دیگر نیز در مرحله انتخاب زمین قرار دارند. همچنین دو ایستگاه اتش‌نشانی علیرغم افتتاح، بدلیل کمبود نیرو مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان اتش‌نشانی شهرداری تبریز در بخش پایانی خود به وضعیت یگان ناوگان خودرویی این سازمان پرداخت و گفت: در راستای جبران کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی، سال گذشته ۱۰ دستگاه خودروی سنگین ۱۹ تن و ۲۰ دستگاه خودروی سبک پیشرو خرید و تجهیز شدند.

وی افزود: امسال نیز،  ۵ دستگاه خودرو دو کابین، ۶ دستگاه موتور پرقدرت چهار چرخ، دو دستگاه لودر کوچک و دو دستگاه تریلی کشنده در مجموع به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان خرید و تجهیز شده‌اند که طی روزهای آتی طی مراسمی رونمایی خواهند شد.

صالح‌نیا همچنین از خرید تجهیزات انفرادی آتش‌نشانی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان و نیز تجهیزات آتش‌نشانی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد که در مرحله برگزاری مناقصه است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها