• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
7

بدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعمال جراحی در بیمارستان شهدا را متوقف کرد

  • کد خبر : 3073
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
بدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعمال جراحی در بیمارستان شهدا را متوقف کرد
بدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به هیات امنای ارزی باعث تاخیر در انتقال دستگاه سی آرم (اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس) به بیمارستان شهدای این کلانشهر شده و هم اکنون اعمال جراحی در این مرکز درمانی متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از ایرنا، مشکلات بوجود آمده در بیمارستان شهدا که به عنوان مرکز آموزشی درمانی شمالغرب کشور به شمار می‌رود، باعث نارضایتی مراجعه کنندگان و در عین حال سرگردانی بیماران شده است.

در این خصوص معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: با توجه به وجود اتاق‌های عمل متعدد در مرکز آموزشی درمانی شهدا، از طریق دو دستگاه سی آرم خدمات ارائه می شود و این دستگاه‌ها تعمیری هستند و توسط کارشناسان شرکت مستقر در تهران تعمیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها سه روز پیش مجدداً خراب شدند و اعمال جراحی کنسل شد، اظهار داشت: دانشگاه در راستای رفع مشکلات احتمالی طی ماه‌های گذشته تلاش‌هایی انجام داده است و معاونت درمان از ماه‌ها قبل به دنبال رفع این مشکل به صورت اساسی بود که در حال حاضر در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن تعمیرات انجام شود.

جواد احمدیان از خرید دستگاه‌های جدید سی آرم خبر داد و افزود: از هیات امنای ارزی چهار دستگاه سی آرم برای مرکز آموزشی درمانی شهدا در حال تهیه هستیم، اما به علت عدم موجودی هنوز تحویل نگرفتیم و در این بین مقروض بودن دانشگاه به هیات امنای ارزی، تحویل دستگاه‌های سی آرم را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: از ۱۵ روز قبل پیش فاکتور خرید دو دستگاه سی آرم از یک شرکت دولتی تهیه شده است و دستگاه‌ها در حال ورود به کشور است.

احمدیان با بیان اینکه برای رفع مشکل نقص سی آرم بیمارستان شهدا، تصمیم به انتقال سی آرم از مراکز دیگر گرفتیم و اقدامات فوری صورت گرفته است تا دستگاه‌ها به صورت امانی در اختیار بیمارستان شهدا قرار بگیرد، گفت: این موضوع نیز نیازمند حضور کارشناسان شرکت پشتیبان برای حفاظت از دستگاه‌هاست و امکان حضور کارشناسان فراهم شده است و در سریعترین زمان نصب می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه‌های سی آرم در جریان انتقال به مراکز دیگر، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تهیه سی آرم اختصاصی هر اتاق عمل را در دستور کار خود قرار داده است.

شایان ذکر است؛ دستگاه سی آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است و توانایی رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود که این سیستم تصاویر ایکس ری را به صورت رُل تایم با رزولیشن بسیار بالا تولید می‌کند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها