• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6

بررسی‌های کارشناسی در مورد مسیر ریلی ارمنستان و آذربایجان آغاز می شود

  • کد خبر : 722
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
بررسی‌های کارشناسی در مورد مسیر ریلی ارمنستان و آذربایجان آغاز می شود
از ده روز دیگر متخصصان بررسی های لازم را در خصوص دو قطعه از مسیر ریلی ارمنستان - آذربایجان که قرار است بازسازی شود را آغاز کرده و بر اساس گزارش آنها پروژه ای تعریف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از رسانه های ارمنستان، این خبر را آرتاشس تومانیان رئیس کارگروه برنامه بازسازی راه آهن ارمنستان و آذربایجان و مشاور نخست وزیر ارمنستان بیان کرد.به گفته وی متخصصان راه آهن روسیه نیز در این کارگروه حضور خواهند یافت.

مشاور نخست وزیر ارمنستان گفت: توافقات صورت گرفته بین ارمنستان و آذربایجان برای شروع عملیات بازسازی باید در این سند ذکر شود. این توافق هم می تواند دوجانبه و هم سه جانبه باشد. حداقل دو طرف باید متعهد باشند، زیرا باید با هم کار کنند.

وی افزود: در این راستا کارهای مشترک وجود دارد. بازسازی قطعه یراسخ (آرازدایان) ماه ها و احیای قطعه مغری (که قرار است ۴۵ کیلومتر راه آهن در آن ساخته شود) سه سال به طول می انجامد.

تومانیان با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که این پروژه چقدر برای ارمنستان هزینه خواهد داشت، اطهار داشت: ارقام مختلفی را تابحال شنیده ام، ۲۲۰ میلیون دلار، ۲۵۰ میلیون دلار و حتی ۲۷۸ میلیون دلار و حتی بیشتر، بدون ذکر پست های گمرکی و سایر امکانات لازم برای تکمیل این مسیر ریلی تخمین زده شده است.

خاطرنشان می شود که پیش از این مگر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان گفته بود که برای احیای مسیر ریلی ۲۰۰ میلیون دلار نیاز است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها