به گزارش پایگاه خبری مساوات، در این بازدید، خبرنگاران از ایستگاههای در حال اجرای این خطوط بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت اجرایی آنها قرار گرفتند.
نخستین بازدید، از ایستگاه شماره ۸ خط ۲ متروی تبریز انجام گرفت. خط ۲ مترو به طول ۲۲.۴ کیلومتر و با ۲۰ ایستگاه، یکی از پروژههای کلیدی حملونقل عمومی تبریز به شمار میرود که نقش مؤثری در کاهش ترافیک و توسعه حملونقل پاک شهری دارد.
همچنین فاز نخست خط ۲ متروی تبریز شامل پنج ایستگاه بهرهبرداریشونده و سه ایستگاه عبوری، تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری خواهد رسید. حفاری این فاز که شامل هشت ایستگاه در مسیر ۱۰ کیلومتری است بهطور کامل به پایان رسیده و حفاری فاز دوم به طول ۷.۵ کیلومتر نیز تا پایان سال جاری تکمیل میشود.
در ادامه، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ایستگاههای فاز نخست خط ۲ تشریح شد، بهطوریکه ایستگاه شماره یک ۶۰ درصد، ایستگاه شماره ۲ حدود ۶۲ درصد، ایستگاه شماره ۳ معادل ۵۳ درصد، ایستگاه شماره ۵ حدود ۴۵ درصد و ایستگاه شماره ۸ نزدیک به ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در بخش دیگری از این تور رسانهای، خبرنگاران از ایستگاه اول خط ۳ متروی تبریز نیز بازدید کردند.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه، از آغاز بهکار دومین دستگاه حفاری TBM در روزهای آینده خبر داد و گفت: خط سوم مترو به طول ۱۰ کیلومتر و با ۱۰ ایستگاه در محور شمالی ـ جنوبی شهر در حال اجراست.

به گفته وی، در حال حاضر یک دستگاه TBM در حال حفاری است و دستگاه دوم پس از انجام عملیات اورهال کامل، بهزودی وارد مدار اجرایی خواهد شد. برآوردها نشان میدهد عملیات حفاری خط ۳ حدود سه سال زمان خواهد برد. اعتبار اولیه بهروز شده حفاری این خط حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است و برای تکمیل کامل آن، در مجموع حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری تبریز با تشریح مسیر خط ۳ افزود: این خط از ترمینال بزرگ تبریز در مجاورت بزرگراه شهید کسائی آغاز شده و پس از عبور از خیابانهای مشروطه و شریعتی، در منطقه میارمیار به خطوط یک و دو مترو متصل میشود. سپس با عبور از هسته مرکزی شهر، به مناطق پرتراکم جمعیتی خیابان انقلاب و شهرک ارم رسیده و در نهایت به بیمارستان عالی نسب در رضوانشهر منتهی خواهد شد.
وی تأکید کرد: پس از بهرهبرداری، خط سوم متروی تبریز ظرفیت جابهجایی روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر و سالانه نزدیک به ۱۱۰ میلیون نفر را خواهد داشت و نقش مهمی در کاهش ترافیک، صرفهجویی در مصرف سوخت و ارتقای کیفیت حملونقل عمومی کلانشهر تبریز ایفا میکند.






















