• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خبر داد:

بهره‌مندی ۴ هزار و ۶۵۹ زوج نابارور نشان‌دار از خدمات بیمه سلامت/ عدم پایبندی برخی از کلینک‌های سلامتی به تعهدات قراردادی

  • کد خبر : 9987
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
بهره‌مندی ۴ هزار و ۶۵۹ زوج نابارور نشان‌دار از خدمات بیمه سلامت/ عدم پایبندی برخی از کلینک‌های سلامتی به تعهدات قراردادی
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از بهره‌مندی ۴ هزار و ۶۵۹ نفر از زوجین نابارور نشان‌دار استان از خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت در در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، دکتر وحید مجیدی در جلسه هم‌اندیشی با خبرنگاران گفت: بالغ بر ۵۲ درصد جمعیت در کشور و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه هیچ بیمه‌نشده‌ای در کشور وجود ندارد، افزود: در راستای اهداف بیمه‌ای کشور، چنانچه فردی تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ درمانی نباشد، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هزینه‌های بیمه‌ای از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. همچنین صندوق سلامت همگانی ایرانیان، حدود ۵۰۰ هزار نفر از دهک‌های اول تا پنجم را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار داده است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: مصوب پرداختی سرانه هر نفر در سال ۱۴۰۲، مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است که دهک اول تا پنجم به صورت رایگان و دهک ششم تا نهم کمتر از ۳۰ تا۶۰ درصد این مبلغ را پرداخت می‌کند و دهک دهم تنها دهکی است که این مبلغ را به طور کامل پرداخت می‌کند.

مجیدی ادامه داد:  ۹۹.۹ درصد نسخ سازمان بیمه سلامت تمام الکترونیکی است و عقد و تمدید قرارداد با پزشکان نیز به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ۶۲ هزار نفر مبتلا به ۱۰۷ نوع بیماری نادر و صعب‌العلاج در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در صورت بستری شدن در بیمارستان کمتر از یک درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، ۴۶۵۹ نفر از زوجین نابارور نشان‌دار شده و از خدمات بیمه‌ای به مبلغ ۳۳۶ میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۰۰ موسسه با بیمه قرارداد دارند، افزود: الزام قانونی برنامه هفتم بر این است که عدم قرارداد موسسات درمانی با بیمه تخلف محسوب می‌شود.

مجیدی در خاتمه از عدم پایبندی برخی کلینک‌های سلامتی طرف قرارداد به تعهدات خود ابراز نارضایتی کرد و از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل به صورت شبانه روزی با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها