• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

بهسازی محور ورزقان-خاروانا در اولویت برنامه‌های راهداری است

  • کد خبر : 1178
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
بهسازی محور ورزقان-خاروانا در اولویت برنامه‌های راهداری است
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ورزقان از آسفالت و بهسازی ۱۲ کیلومتر از محور ورزقان - خاروانا با همکاری اداره کل راهداری و مجتمع مس سونگون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، پورابراهیم با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب آسفالت محور ورزقان-خاروانا در محدوده گردنه گال تا سه راهی آستمال با پیگیری‌های مستمر به عمل آمده از سال ۱۳۹۹ توسط مسئولین ارشد شهرستانی بویژه نماینده و فرماندار شهرستان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اسفندماه ۱۴۰۰ ردیف اعتباری اجرای پروژه روکش آسفالت محور مذکور به طول ۱۲ کیلومتر را ایجاد و موافقت‌نامه اجرای پروژه با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مجتمع مس سونگون منعقد و ابلاغ گردیده که در حال طی تشریفات قانونی است.
وی افزود: در چند سال اخیر و به دنبال تفکیک وظایف و ماموریت های ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز حذف تخصیص قیر رایگان، مشکلاتی در روند توسعه و احداث راههای فرعی و روستایی در سطح کشور وجود داشت که خوشبختانه با تدابیر مسئولین در واگذاری مسئولیت ساخت راه‌های فرعی و روستایی به سازمان راهداری و اختصاص قیر رایگان به پروژه های راهسازی واجد شرایط، آهنگ توسعه این راهها در سطح کشور شتاب بیشتری گرفته است.
پورابراهیم، اجرای آسفالت راه‌های روستایی علیار، خیرالدین و چایکندی بطول ۱۰ کیلومتر و بهسازی و شن ریزی راه روستایی ایری علیا، کلان و سهرون-بیشک بطول ۲۵ کیلومتر را از جمله پروژه های اجرا شده اداره راهداری در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.
وی با اشاره به بازدید اخیر معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از وضعیت راه‌های شهرستان ورزقان عنوان نمود در این بازدید مجوز و موافقت تامین اعتبار اجرای روکش آسفالت محور خاروانا-سیه رود بطول ۲۰ کیلومتر صادر گردید و موضوع در دست پیگیری است.
رئیس اداره راهداری ورزقان با اشاره به لزوم احداث و تجهیز راهدارخانه خاروانا به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان محترم بخش خاروانا و پیگیری‌های مدیر کل محترم راهداری استان و فرماندار شهرستان در این خصوص، اظهار داشت: اخذ سند زمین اهدایی شهرداری خاروانا در مراحل ثبت آگهی است که امید است پس از صدور سند زمین توسط اداره ثبت اسناد و املاک احداث و تجهیز راهدارخانه به انجام برسد.
وی همچنین وضعیت آب و هوایی شهرستان را ویژه توصیف نموده و گفت: حاکمیت شرایط جوی و آب و هوایی سرد در شهرستان، فصل کاری اجرای پروژه های عمرانی را محدود نموده به‌نحوی که علیرغم گذشت ده روز از فصل بهار و در پی بارش سنگین برف بازگشایی برخی از راههای روستایی جنگلی به دلیل وقوع کولاک همچنان استمرار دارد.

پورابراهیم در پایان ابراز امیدواری کرد: با اتحاد، انسجام و تشریک مساعی مسئولین، رشد و توسعه شاخص های حوزه راه شهرستان تسریع گردد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها