• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6
برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

بکارگیری یک روش جدید برای فریز تخمک در تبریز

  • کد خبر : 9404
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
بکارگیری یک روش جدید برای فریز تخمک در تبریز
جراح و متخصص زنان و زایمان تبریزی گفت: برای اولین بار در کشور، روش جدیدی جهت برداشت و فریز تخمک در تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد که مناسب دختران مجرد است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات دکتر خدیجه پویاکه به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر با خبرنگار سخن می‌گفت، با اعلام اینکه در سال‌های اخیر استفاده از فریز جنین در جهان معمول بود، اظهار داشت: در حال حاضر فریز تخمک قابل انجام است و می‌توان تخمک‌ها را سالها نگهداری و بعدا از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بارداری با تخمک فریز شده هیچ مشکلی نخواهد داشت، گفت: روش استاندارد طلایی برای برداشتن تخمک، روش واژینال است که برای دختران مجرد ما مشکل‌ساز است.

این فلوشیپ نازایی و آی وی اف ادامه داد: در دوره‌هایی که در کشور ترکیه دیده‌ام روش بازیافت تخمک از راه شکم با پروب واژینال را استفاده کرده‌ایم که ایمن بودن، موثر در بازیافت تخمک، حفظ دوشیزگی، حفظ باروری و… از مزایای این روش است و برای بانوان مجرد با کاهش ذخیره تخمدان، مبتلا به سرطان و سن باروری بالا مناسب است.

دکتر پویا، همچنین از فریز تخمک به عنوان شیوه‌ای برای حفظ باروری برای آینده نام برد و ۲۰ تا ۳۵ سالگی را بهترین سن برای فریز تخمک اعلام کرد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه استفاده از روش روش بازیافت تخمک از راه شکم با پروب واژینال از مراجع تقلید استفتاء شده، گفت: این روش مختص کشورهای اسلامی است و هیچ اشکال شرعی ندارد.

جراح و متخصص زنان و زایمان تبریزی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم مردم به‌خصوص بانوان مجرد در این خصوص، خاطرنشان کرد: افزایش امید‌ها برای یافتن حیات دوباره، از اثرات مثبت این روش در استان و کشور در درازمدت خواهد بود.

در خاتمه این مراسم، نسرین پیرسمساری؛ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور زنان و خانواده طی حکمی از طرف مجید پورنامی، دکتر خدیجه پویا را به سمت ریاست شورای پزشکان زنان مجمع خیرین سلامت استان و مشارکت‌های جوانان منصوب گردید.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها