• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6
مدیر مجتمع مس سونگون خبر داد:

تامین آب پایدار برای مجتمع مس سونگون

  • کد خبر : 3771
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۲۰
تامین آب پایدار برای مجتمع مس سونگون
مدیر مجتمع مس سونگون از پمپاژ و انتقال آب خام از سد حاجیلارچای به مجتمع مس سونگون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، معبود عباس‌زاده، هدف از اجرای این پروژه را تأمین آب موردنیاز کارخانجات تغلیظ فازهای ۱و ۲ و سایت توسعه، اعام کرد و افزود: این خط به طول ۴۷ کیلومتر با لوله‌های فولادی ۲۶ اینچی به صورت تلسکوپی اجرا و دو ایستگاه پمپاژ در کیلومترهای صفر و ۲۱ خط انتقال احداث شده است.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات مورد استفاده در ایستگاه‌های پمپاژ اعم از دستگاه‌های الکتروموتور، پمپ ۵ طبقه و… اظهار داشت: این خط انتقال با هد پمپاژ ۸۰۰ متر و حداکثر فشار  ۱۰۰ بار طراحی شده است و تابلوهای فشار متوسط و ضعیف، دستگاه‌های پیگ لانچر، حوضچه‌های پیک رسیور، مخازن بتنی جهت ذخیره آب موردنیاز برای پمپاژ از دیگر مشخصات پروژه هست.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه سال ۱۳۹۴، بعد از اتمام تملک اراضی شروع شده بود و عملیات تکمیل و راه‌اندازی پروژه نیز توسط پیمانکار در حال اجراست.

 مدیر مجتمع مس سونگون همچنین به اجرای خط انتقال دو مداره ۶۳ کیلوولت به طول ۴۲ کیلومتر جهت تامین برق موردنیاز ایستگاه های پمپاژ حاجیلار چای و علیار اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط، توپولوژی و موقعیت جغرافیایی منطقه و مشکل کمبود زمین مناسب (مسطح یا شیب کم)، با بهره‌گیری از تکنولوژی GIS، تجهیزات ساخته شده در حداقل فضای ممکن احداث شده است و در خط انتقال نیز از پست قره‌داغ واقع در سونگون تا محل ایستگاه‌های پمپاژ، تعداد ۱۹۲ دستگاه برج مشبک فلزی نصب‌ شده است.

عباس‌زاده در خاتمه سخنانش افزود: در محل هر یک از ایستگاه‌های پمپاژ حاجیلارچای و علیار، یک دستگاه پست برق به منظور کاهش ولتاژ از ۶۳ کیلو ولت به ۶٫۶ کیلو ولت نیز تعبیه شده است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.