• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه؛

تبریز؛ میزبان فعالان داخلی و خارجی صنایع دستی و گردشگری

  • کد خبر : 12755
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
تبریز؛ میزبان فعالان داخلی و خارجی صنایع دستی و  گردشگری
بزرگترین رویداد حوزه صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه با حضور فعالان داخلی و خارجی در قالب ۳۵۰ غرفه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، یکی از مولفه‌های اصلی بازاریابی و تبلیغات را برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: چند سالی در برگزاری نمایشگاه‌ گردشگری و صنایع دستی استان وقفه ایجاد شد که خوشبختانه از سال گذشته برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و گردشگری با مشارکت تشکل‌های گردشگری و صنایع دستی مجددا از سر گرفته شده است.

احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه خروجی برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و رویدادها در افزایش ورود گردشگران به استان در تابستان جاری خود را نشان داد، افزود: در ۶ ماهه اول سالجاری ۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار خودروی غیربومی به استان وارد شده که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی، از ثبت ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر اقامت رسمی در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در طول تابستان جاری و افزایش ۸ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۳ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در تابستان پر بود که این میزان در شهریورماه به ۱۰۰ درصد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تشریح آمار بازدید از موزه‌ها و سایت‌های تاریخی در تابستان ۱۴۰۳ گفت: بازدید از موزه‌های استان در تابستان جاری با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۸۵۰ هزار نفر رسید که کلیسای سنت‌استپانوس جلفا با ۲۰۶ هزار نفر بلیط‌فروشی بالاترین بازدید را به خود اختصاص داد و موزه‌های آذربایجان و قاجار، مسجد کبود و موزه مشروطه به ترتیب با ۷۵، ۶۸، ۵۷ و ۴۸ هزار نفر بلیط‌فروشی در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین، کندوان را پربازدیدترین سایت تاریخی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در سالجاری اعلام کرد.

▪️وجود ۱۱۸ پروژه فعال گردشگری در آذربایجان‌شرقی

حمزه‌زاده در ادامه سخنانش با اشاره به در حال اجرا بودن ۱۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری با ۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۳۴ مترمربع اعیانی، گفت: ۴۵ مورد از این پروژه‌ها مربوط به مراکز اقامتی با ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که با اتمام این پروژه‌ها، ۷۸۳ تخت بر تعداد تخت‌های موجود استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های گردشگری استان حدود ۴۸ درصد است و ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته، ۱۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زیرساخت‌های گردشگری کشور در آذربایجان‌شرقی انجام گرفته که از این لحاظ بعد از استان‌های خراسان رضوی و تهران در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

وی به اخذ ۷۵ نشان ملی توسط هنرمندان آذربایجان‌شرقی در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی در سالجاری اشاره کرد و گفت: همچنین، شهرهای ممقان و کوزه‌کنان به عنوان شهرهای ملی و روستای نجف‌تراکمه به عنوان اولین روستای ملی کشور ثبت شده‌اند.

▪️پوشش خبری بزرگترین رویداد گردشگری استان توسط ۵۵ خبرنگار ملی و خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز از ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه، گفت: این نمایشگاه که در ۱۱ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و یکهزار مترمربع فضای باز با حضور هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری ۲۸ استان کشور به استثنای استان‌های خراسان شمالی، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز به کار می‌کند.

حمزه‌زاده در خاتمه سخنانش با بیان اینکه ۲۲۰ غرفه صنایع دستی با مشارکت ۴۵۰ هنرمند، ۷۰ غرفه گردشگری و ۶۰ غرفه جانبی شامل تجهیزات گردشگری، کمپرها، خودروهای کلاسیک و آلاچیق‌های عشایر در این نمایشگاه پیش‌بینی شده، خاطرنشان ساخت: هدف نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و در این راستا، ۱۷ خبرنگار خارجی و ۳۸ خبرنگار ملی برای پوشش خبری نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان حضور می‌یابند.

▪️رد ۲۹ درخواست مشارکت در نمایشگاه گردشگری به خاطر محدودیت فضا

رییس کانون تشکل‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به مشارکت ۷۰ غرفه گردشگری در سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، گفت: ۸ غرفه خارجی عمدتا از کشورهای آسیایی و همسایه در این نمایشگاه حضور دارند.

رجب‌پور؛ افزود: ۲۹ درخواست دیگر هم به جهت محدودیت فضا، کنار گذاشته شد که تلاش می‌کنیم در نمایشگاه‌های آتی گردشگری با رفع محدودیت‌های موجود، شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی بهتر و گسترده‌تر باشیم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها