• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1

تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت

  • کد خبر : 6104
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به منظور پوشش خدمات دارویی و کالاهای سلامت بیماران مشمول و بهبود محافظت مالی از آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، دکتر وحید مجیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: تشکیلات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت و سیاست‌گذاری آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱، مجلس ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای تشکیل این صندوق به بیمه سلامت تخصیص داده، افزود: ۳۸ بیماری از جمله انواع بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس، دیالیزی، اوتیسم، گروه سرطان‌ها، بیماری های قلبی و عروقی، پیوند کلیه، قلب و پانکراس، کبد، پیوند روده و ریه و دیابت و… بیماری‌هایی هستند که در مرحله اول، خدمت رسانی برای آنها ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به صورت تدریجی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در صندوق بیمه سلامت برای ۱۰۷ گروه بیماری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر تخصیص یافته، گفت: مبلغ ۳ میلیاردو ۴۹۰ میلیون تومان برای ۳۴۰ نفر از هم استانی‌ها پذیرش و خسارت پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: بیمه‌شدگان سایر بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، صداوسیما و… با تایید مدارک در سازمان بیمه سلامت، می‌توانند خسارت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیماران مشمول جهت عضویت در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و دریافت خدمت بایستی در مرحله نخست در سامانه خدمات شهروندی به آدرس htttps://csp.ihio.gov.ir ثبت‌نام نمایند، خاطرنشان کرد: اطلاعات متقاضیان پس از تبادل در سامانه (RDA) وزارت بهداشت و سازمان بیمه‌گر، تایید و بیمار متقاضی نشان‌دار می‌شود تا از خدمات صندوق بیمه سلامت بهره‌مند گردد.

مجیدی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی به ۱۲ نفر از اهداکنندگان زنده کلیه، طبق ضوابط مبلغ ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=6104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.