• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

تنها ۱۰ درصد آب انتقالی به تالاب قوروگول می‌رسد

  • کد خبر : 5487
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
تنها ۱۰ درصد آب انتقالی به تالاب قوروگول می‌رسد
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل انتقال آب به تالاب قوروگول، نفوذ آب است، گفت: با توجه به آبرسانی حدود ١٧ کیلومتر از طریق بستر طبیعی به تالاب قوروگول، بیش از ٩٠ درصد آب به زمین نفوذ کرده و کمتر از ١٠ درصد حجم آب بالادست به تالاب می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، «یوسف غفارزاده» عصر امروز در بررسی میدانی خود از آخرین وضعیت انتقال آب به تالاب قوروگول که به همراه «محمد فرشکاران» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد، بر رفع چالش‌ها و مشکلات مسیرهای انتقال آب تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کلیه مسیرهای تخریب شده نیازمند ٣٠٠ میلیارد تومان برای لایروبی و اصلاح است، گفت: مسیرهای تخریب شده برای تامین اعتبار موردنیاز برای اصلاح و بازسازی، بر اساس اولویت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی می‌شود تا اقدامات مقتضی در این خصوص صورت بگیرد.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، طول کل مسیر آبرسانی به تالاب قوروگول ۳۳ کیلومتر بوده که تنها ۱۳ کیلومتر آن به صورت کانال آب آور بوده و ۲۰ کیلومتر آن به صورت سنتی در داخل بستر طبیعی قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه لوله‌گذاری کل مسیر آبرسانی، از تعمیر فاز به فاز مسیر تخریب شده و دارای نفوذ آب بالا خبر داد تا مشکل تالاب تا حدودی برطرف شود.

غفارزاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل انتقال آب به تالاب قوروگول، نفوذ آب است، گفت: با توجه به آبرسانی حدود ١٧ کیلومتر از طریق بستر طبیعی به تالاب قوروگول، بیش از ٩٠ درصد آب به زمین نفوذ کرده و کمتر از ١٠ درصد حجم آب بالادست به تالاب می‌رسد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها