• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6
شهردار تبریز:

توسعه متوازن شهر در گرو جذب سرمایه‌گذار است

  • کد خبر : 4864
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
توسعه متوازن شهر در گرو جذب سرمایه‌گذار است
شهردار تبریز با بیان اینکه برخی پروژه‌ها محرک توسعه شهر هستند، گفت: با این پروژه ها می‌توان در چهار سال آتی ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه جذب کرد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، یعقوب هوشیار در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، توسعه متوازن شهر را در گرو توانمندی شهرداری در بحث جذب سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تبریز اظهار کرد: برخی صنایع در غرب تبریز آلایندگی زیادی داشته و از علل آلودگی شهر است و در قانون نیز ذکر شده این صنایع به خارج از محدوده شهر انتقال یابد

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه مطالعات مرحله نخست ساماندهی وانت بارها به اتمام رسیده و جانمایی آنها انجام یافته، افزود: برای ساماندهی وانت بارها نباید بصورت هیجانی و شتاب‌زده عمل کنیم و ابتدا باید جایگزین آن مشخص شود تا مردم اقناع شوند.

وی ادامه داد: به تمام رانندگان وانت بار اطلاع‌رسانی شده که جهت ارائه مکان رایگان مراجعه کنند و در این خصوص از رسانه‌ها تقاضای کمک و همراهی داریم.

▪️راه‌اندازی ۱۹ فرهنگسرا در محلات آسیب‌پذیر طی سال ۱۴۰۲

هوشیار با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش، شهرداری به هیچ عنوان درصدد تیمداری حرفه‌ای نیست، اظهار کرد: بدنبال پیوست فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در حوزه فرهنگی ورزشی هستیم و هدف ما در حوزه ورزشی صرفا پرورش استعدادهای موجود است.

به گفته وی، تلاش برای احیای هویت تاریخی تبریز در صاحب آباد، باز پس‌گیری تالار شهر تبریز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احیای خانه‌های ستارخان و باقرخان و… از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه فرهنگی است.

وی از شناسایی ۱۹ محله آسیب‌پذیر در تبریز خبر داد و افزود: براساس مطالعات انجام یافته ۱۹ محله آسیب‌پذیر در سطح شهر شناسایی شده که طی سال ۱۴۰۲ در هرکدام از این محلات فرهنگسرا احداث خواهد شد که مجموعه‌های ورزشی هم داخل همین فرهنگسرا ایجاد می‌شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست، به دلیل جلوگیری از آسیب به بافت شهری و حفظ سلامت مردم امسال در سطح شهر نمک پاشی جامد نداریم.

هوشیار یکی از معضلات جدی شهر تبریز را حوزه حمل و نقل عمومی برشمرد و گفت: در این راستا ۳۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد تا این مشکل بخصوص در مناطق محروم برطرف شود.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی ۲ هزار دستگاه تاکسی از طرف شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارایه شده است، افزود: این طرح با هدف حمایت از تاکسیرانان عزیز اجرا خواهد شد و در کنار آن از دولت هم کمک می‌گیریم تا پایان سال شاهد این نوسازی باشیم.

▪️تکمیل مترو یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری

شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بعد از حادثه فاز ۳، سه ایستگاه خط ۱ ناقص بود و در خط ۲ نیز هر دو دستگاه حفاری تی بی ام متوقف بود که اکنون این دستگاه از هر دو طرف فعال شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه ۱۵ خط یک، آخر شهریور سال جاری به اتمام رسیده و پنجشنبه هفته جاری نیز ایستگاه ۱۴ خط ۱ به بهره‌برداری می‌رسد روز ۲۲ بهمن سال‌جاری نیز ایستگاه ۱۳ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هوشیار هدف‌گذاری شهرداری تبریز را افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو تا پایان دوره ششم دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم، ایجاد خط دوم بی‌آر‌تی است چرا که برغم هزینه‌های زیاد در حوزه حمل ونقل عمومی، شهروندان برطرف شدن ترافیک در شهر را احساس نمی‌کنند. در این راستا هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی را برای اولین بار در تبریز اجرا می‌کنیم که پیش بینی می‌کنیم  تاثیر ۳۰ درصدی در حل شدن مشکل ترافیک داشته باشد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=4864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.