• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

تولید آبزیان با آب کارگاه‌های ماسه‌شویی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 793
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
تولید آبزیان با آب کارگاه‌های ماسه‌شویی در آذربایجان‌شرقی
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرورش ماهی در کارگاه‌های ماسه شویی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاا خبری مساوات به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: امروزه افزایش جمعیت جهانی باعث افزایش تقاضای جهانی برای غذا شده است و این مدیریت با توجه به محدودیت منابع آبی با نگاهی نو به توانهای بالقوه بخش آبزی پروری در استان نسبت به ایجاد امنیت غذایی در این حوزه و تولید ماهیان در سیستم‌های مختلف از جمله کارگاه های ماسه شویی اقدام نموده است .
وی افزود: پرورش ماهی در کارگاه‌های شن و ماسه شویی با توجه به امکانات بالقوه موجود از جمله وجود مخازن و استخرها و آب مناسب از نظر کیفی وکمی باعث تولید ماهی با هزینه کم واستفاده دو منظوره از آب مصرفی این کارگاهها می شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در صورت پرورش ماهی ابتدا آب مصرفی به ترتیب از چندین استخر پرورش ماهی بتنی عبور می کند سپس آب خروجی از استخرها جهت ماسه‌شویی استفاده می‌شود و در نهایت به استخرهای ترسیب می‌رسد که با فیلتراسیون و رسوب‌گیری دوباره به چرخه مصرف بر می گردد .
وی ادامه داد: تلفیق مصرف آب هم در پرورش ماهی و هم در ماسه‌شویی راهکار مناسبی است که علاوه بر مصرف بهینه آب باعث افزایش تولید آبزیان می‌گردد.
مهندس جعفروند افزود: این طرح با کمک به اهداف توسعه ای شیلات و همچنین ایجاد درآمد اضافی برای صاحبان کارگاه‌ها باعث ترویج فرهنگ آبزی‌پروری و آبزی مصرفی در منطقه می‌گردد.
وی ادامه داد: با لحاظ تعیین کیفیت آب مصرفی و با تخمین وجود تعداد ۱۰۰ کارگاه شن و ماسه‌شویی در آذربایجان‌شرقی، می.توان جهت تولید انواع ماهیان به میزان ۵۰۰ تن برنامه‌ریزی نمود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: این مدیریت مثل همیشه در کنار آحاد مردم بوده و جهت ساماندهی این کارگاه‌ها برای پروش آبزیان اعلام آمادگی می‌نماید.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها