• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خبر داد:

حذف تدریجی باکس‌های زباله در تبریز/ سرانه تولید زباله در تبریز مطلوب است

  • کد خبر : 10572
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
حذف تدریجی باکس‌های زباله در تبریز/ سرانه تولید زباله در تبریز مطلوب است
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از طرح تدریجی حذف باکس‌های زباله در حوزه زعفرانیه و رشدیه همزمان با روز زمین پاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، حبیبه هراتی صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته از شهروندان، ۶۳ درصد مردم تبریز موافق جمع‌آوری باکس‌ها هستند.

وی، تردد آسان خودروها، کاهش ترافیک، کاهش تردد درون‌شهری، ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر، انتخاب مسیر آسان و فعالیت در پیک خلوت شهر را از مزایای اجرای طرح جمع‌آوری شبانه پسماند شهری و حذف تدریجی باکس‌های زباله اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در ادامه تصریح کرد: از ۳ اردیبهشت جمع‌آوری پسماندهای شهری به صورت شبانه صورت می‌گیرد و شهروندان همه روزه بایستی ساعت ۲۱ شب زباله‌های خود را بیرون بگذارند.

وی افزود: روزانه ۱۰۰۰ تن زباله از سطح شهر تبریز جمع آوری می‌شود که در مقایسه با آمارهای جهانی، سرانه تولید زباله مطلوب است.

وی با بیان اینکه شهر خوب دست یافتنی نیست، بلکه ساختنی است، خاطرنشان کرد: شهروندان با تفکیک غیراصولی و آویزان کردن زباله از دسته باکس‌ها، باعث رونق زباله‌گردی می‌شوند.

هراتی در خاتمه سخنانش با اشاره به اینکه هر کیلو پسماند از درب منزل تا امحای کامل، ۱۰۵۰ تومان هزینه برمی‌دارد، گفت:  شهروندان با عضویت در سامانه بهروب که با هدف جمع‌آوری پسماند خشک از مبداء راه‌اندازی شده است، زباله‌های خشک و تر را در منزل از هم جدا کرده و با ثبت درخواست در اپلیکیشن آنها را به مامور بهروب تحویل داده و به ازای آن پول و امتیاز دریافت می‌کنند، یا می‌توانند در سازمان‌های خیریه هزینه کنند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=10572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها