• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

خرید دستگاه ازن‌زن یک ضرورت است

  • کد خبر : 13039
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
خرید دستگاه ازن‌زن یک ضرورت است
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: خرید دستگاه ازن زن برای آذربایجان شرقی یک ضرورت حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از نصر، یوسف غفارزاده افزود: پیش از این خرید دستگاه ازن‌زن به دلیل عدم نیاز ضرورت نداشت ولی هم اکنون بدلیل کاهش ارتفاع منابع آبی بویژه منابع آب شرب تبریز به منظور پیشگیری از تغییر بوی آب شرب خرید این دستگاه یک ضرورت حیاتی است.

وی با بیان اینکه مطالعات این موضوع از سه سال پیش انجام شده است ولی تامین منابع مالی آن باید در اولویت قرار گیرد اذعان داشت: برای خرید و تجهیز تصفیه خانه تبریز نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با توجه ویژه مسئولان استانی تامین شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای پیشگیری از تغییر بو و مزه آب شرب تبریز از تزریق کربن فعال استفاده می شود در حالی که تاثیر ازن‌زنی به مراتب بیشتر از کربن فعال است.

وی با بیان اینکه گزارش های محدودی از تغییر بوی آب شرب تبریز اعلام شده است؛ اذعان داشت: جلساتی در این خصوص برگزار شده است که امیدواریم با علت یابی دقیق این تغییر بو و مزه آب شرب در برخی مناطق تبریز نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

غفارزاده اضافه کرد: در حال حاضر در پنج استان کشور از دستگاه ازن‌زنی استفاده می شود ولی تا پنج سال گذشته این موضوع به هیچ وجه مطرح نبود ولی کاهش میزان آب ورودی به زرینه رود موجب شده است که در فصولی از سال شاهد تغییر بوی آب شرب ورودی به تبریز باشیم که این امر با خرید و تجهیز با دستگاه ازن‌زن در تصفیه خانه تبریز قابل حل است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=13039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.