به گزارش پایگاه خبری مساوات، اکبر فرجنیا با بیان اینکه نگرانی مردم در خصوص آسیب به لوازم خانگی ناشی از نوسانات برق قابل درک است، گفت: در صورت بروز خسارت، شهروندان میتوانند با مراجعه به اداره برق منطقه خود، موضوع را اعلام کنند. پس از بررسی کارشناسی، در صورت تأیید خسارت، روند جبران از طریق بیمه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: کارشناسان بیمه پس از تشکیل پرونده، به محل اعزام میشوند و در صورت صحت گزارش، پرداخت خسارت در چارچوب ضوابط صورت میگیرد. هدف ما پاسخگویی شفاف و پیگیری مسئولانه حقوق مشترکین است.
فرجنیا همچنین بر اهمیت اطلاعرسانی دقیق تأکید کرد و گفت: مکانیزم رسیدگی به خسارات احتمالی پیشبینی شده و قابل اجراست.
وی در پایان با اشاره به بررسیهای فنی اظهار داشت: در اغلب موارد، نوسانات ناشی از قطع و وصل برق آسیبی به لوازم خانگی وارد نمیکند. اما در مناطق خاصی که ممکن است ضعفهایی در شبکه وجود داشته باشد، احتمال آسیب هرچند اندک وجود دارد که برای آن نیز راهکار بیمهای در نظر گرفته شده است.