• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
3
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

دریافت وجه اجباری در فصل ثبت‌نام غیرقانونی است/ مردم مدارسی را که پولی ثبت‌نام می‌کنند را معرفی کنند

  • کد خبر : 11773
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
دریافت وجه اجباری در فصل ثبت‌نام غیرقانونی است/ مردم مدارسی را که پولی ثبت‌نام می‌کنند را معرفی کنند
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه دریافت وجه اختیاری و اجباری طبق قانون در فصل ثبت‌نام ممنوع است، گفت: اولیا دانش‌آموزان، مدارسی را که در ازای ثبت‌نام پول مطالبه می‌کنند، به بازرسی آموزش و پرورش معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، علیرضا منادی سفیدان در گفتگویی اظهار کرد: هر ساله در فصل ثبت‌نام، گلایه‌های زیادی از سوی خانواده‌ها در خصوص دریافت وجه در مدارس دریافت کرده‌ایم که باعث نارضایتی شدید آنان شده است.
این موضوع نشان می‌دهد که مشکل دریافت وجه غیرقانونی هنگام ثبت‌نام یا ارائه پرونده تحصیلی دانش‌آموزان همچنان در برخی مدارس وجود دارد و به یک روال نامطلوب تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین، مدارس دولتی اجازه ندارند در هنگام ثبت‌نام یا ارائه پرونده تحصیلی دانش‌آموزان از والدین پول دریافت کنند، افزود: این اقدام تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری است. تمامی خانواده‌ها حق دارند بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند و از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: مسئولین آموزش و پرورش به ویژه در آذربایجان‌شرقی و تبریز باید به جد این مسئله را پیگیری کنند و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد کنند. ضروری است که نظارت‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده از مدارس انجام شود تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شود.

وی همچنین تاکید کرد: خانواده‌ها نیز می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. آنها می‌توانند گزارشات خود را در سامانه شکایات ثبت کنند یا به واحد ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند و مشکلات خود را مطرح کنند.

منادی در پایان اضافه کرد: بی‌شک با همکاری همه‌جانبه خانواده‌ها و مسئولین آموزش و پرورش، می‌توانیم این مشکل را ریشه‌کن کرده و محیطی سالم و عاری از هرگونه تخلف را برای دانش‌آموزان عزیزمان فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=11773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.