• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
جیحون بایرام‌اف:

در رسانه‌های ایران نظرات غیردوستانه‌ علیه آذربایجان مطرح می شود/ خراب کردن روابط با ایران آسان‌تر از احیای آن است

  • کد خبر : 4520
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
در رسانه‌های ایران نظرات غیردوستانه‌ علیه آذربایجان مطرح می شود/ خراب کردن روابط با ایران آسان‌تر از احیای آن است
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اظهار نظرات غیردوستانه‌ای که در رسانه‌های ایران علیه آذربایجان مطرح می شود مورد توجه طرف آذربایجانی قرار گرفته و موجب نگرانی ما می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آپا، جیحون بایرام‌اف در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های داخلی آذربایجان بیان کرد: برقراری روابط خوب با کشورهای همسایه اولویت اول ماست. ما در دوران استقلال گام‌های مستمری در راستای ایجاد روابط خوب و حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران برداشته‌ایم. معتقدم موفقیت‌های مشترک ما در این راستا کم نبوده است و تعدادی پروژه‌های مثبت بین ایران و آذربایجان در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، تجارت فرامرزی، استفاده مشترک از رودخانه ارس و غیره اجرا شده است.

وزیر امور خارجه آذربایجان در پاسخ به سوال خبرنگاران اضافه کرد: اظهارنظرها و نظرات غیردوستانه‌ای که در رسانه‌های ایران علیه آذربایجان مطرح می شود مورد توجه طرف آذربایجانی قرار گرفته و موجب نگرانی ما می شود. وقتی در سطح وزارت امور خارجه صحبت می‌کنیم، مواضع خود را در خصوص این اظهارنظرها به صراحت در میان می گذاریم و مذاکره می کنیم. جناب امیرعبدالهیان همتای ایرانی من نیز به این موضوع بسیار حساس است و در حیطه اختیارات خود همواره برای رفع هر گونه موارد ناخوشایند در روابط جمهوری آذربایجان و ایران گام بر می‌دارد و ما یک گفتگوی مستقیم و فشرده با وی داریم. 

وی افزود: می‌خواهم بر یک چیز تأکید کنم که حفظ و توسعه روابط یک فرآیند نسبتاً پیچیده است. خراب کردن چیزی آسان‌تر از احیای آن است. طرف آذربایجانی تمام اقدامات لازم را برای ادامه روند مثبت که تا به حال در روابط دو کشور وجود داشت، انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=4520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.