• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

در صورت استقلال مس آذربایجان، ضامن حفظ حقوق شهرستان ورزقان خواهیم بود/ مجتمع سونگون کارگران بیکارشده از شرکت‌های اقماری را بکارگیری کند

  • کد خبر : 1325
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۴۱
در صورت استقلال مس آذربایجان، ضامن حفظ حقوق شهرستان ورزقان خواهیم بود/ مجتمع  سونگون کارگران بیکارشده از شرکت‌های اقماری را بکارگیری کند
امام جمعه ورزقان گفت: در جلسه‌ای که با استاندار آذربایجان‌شرقی داشتم مسائل مهمی از جمله، تصفیه‌خانه آب شرب، شهرک تخصصی مس، بحث امنیت شغلی کارگران و حفظ جایگاه قانونی ورزقان در بحث استقلال مس سونگون بود که استاندار محترم دستورات لازم را صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم نمودن ترور سه روحانی در حرم امام رضا(ع)، بیان داشت: در روزهای گذشته یک حرکت غیرانسانی در حرم مطهر امام رضا(ع) و یک حادثه دیگر در استان گلستان رخ داد که در حرم امام رضا(ع) با سلاح سرد سه روحانی را به شهادت رساندند، این طلبه‌ها در حاشیه شهر به کارهای انساندوستانه مشغول بودند. این ترور را به عنوان خطیب جمعه ورزقان محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در پی ترور فیزیکی و شخصیت نیروهای انقلاب هست، گفت: حرکات تروریستی از عوامل دشمن در داخل سرچشمه می گیرد، گروه‌های خبیث نفوذ در دولت‌های گذشته مایوس شدند و دنبال ترور نیروهای انقلاب هستند، انتظار می رود نیروهای امنیتی توجه ویژه‌ای به امنیت داشته و روزنه‌های نفوذ را در نطفه خفه کنند.

امام جمعه ورزقان در ادامه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی باید با محوریت مساجد بوده و در ماه مبارک رمضان خود را به خداوند نزدیک کنید و برای وحدت مسلمانان سعی و تلاش کنید.

پورمحمد به جلسه اخیر خود با مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مس ورزقان اشاره کرد و گفت: گلایه ای نسبت به برنامه های فرهنگی و ورزشی باشگاه مس سونگون داشتیم که هفته گذشته موضوعات را متذکر شدیم، متاسفانه از ظرفیت‌های این شهرستان آنطور که باید و شاید استفاده نمی‌شود لذا انتظار داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان به زیرساخت‌های ورزشی نیز توجه ویژه گردد.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی شهرستان با هماهنگی نهادهای فرهنگی و ائمه محترم جماعات مساجد در اختیار باشگاه مس ورزقان قرار می‌گیرد و این باشگاه موظف است علاقه‌مندان به قرآن را آموزش داده و تمام نیازهای آن را تامین و پشتیبانی کند.

خطیب جمعه ورزقان در ادامه از روحانیون و ائمه محترم جماعات روستاها خواست از فرصت ماه مبارک رمضان بهترین استفاده را برده و تبلیغ دین اسلام و احکام آن را در اولویت قرار دهند.

پورمحمد از حضور دکتر خرم استاندار آذربایجان شرقی در دفتر امام جمعه ورزقان تشکر کرد و افزود: حضور یک استاندار در دفتر کار یک طلبه از برکات انقلاب اسلامی و دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی است.

وی افزود: در این دیدار مسائل و مشکلات شهرستان از جمله احداث تصفیه خانه آب شرب، احداث فاضلاب شهری، احداث شهرک تخصصی مس و راه‌اندازی صنایع پایین دستی مس در ورزقان بود که در آن جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و دستورات صریح نسبت به انجام این مسائل به فرماندار شهرستان صادر شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان ادامه داد: موضوع حفظ منافع و جایگاه شهرستان ورزقان پس از استقلال مس سونگون که چند ماهی است پیگیر آن بودم، با استاندار محترم مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که دکتر خرم تصریح فرمودند در استقلال مس با قرارداد کتبی، ضامن حفظ حقوق شهرستان ورزقان خواهیم بود.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: بحث دیگری که با آقای استاندار مورد بحث قرار گرفت؛ “امنیت شغلی کارگران مس سونگون” بود که با استقبال استاندار محترم همراه شد و قول صریح دادند تا این موضوع را سریعا پیگیری و به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: شرکت‌های مجتمع مس سونگون به صورت موقت کارهای پروژه‌ای انجام می‌دهند و با اتمام پروژه کارگران زیادی اخراج و یا بیکار می‌شوند که موجب به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و گلایه مردم منطقه می‌شود که با پیگیری های که داشتیم استاندار محترم دستورات لازم را در این مورد صادر کردند.

پورمحمد گفت: قرار بود کارگران بیکار شده دیگر پیمانکاران در شرکت کیسون که در پروژه فاز ۳ تغلیظ سونگون فعالیت می‌کند مشغول بکار نمایند اما متاسفانه تا به امروز کارگران از کار بیکار شده و جوانان ورزقانی همچنان بیکار هستند که قابل قبول نیست.

امام جمعه ورزقان گفت: به عنوان خطیب جمعه شهرستان ورزقان از تریبون نماز جمعه که تریبون مظلومان و کارگران است از مدیران شرکت مس درخواست می کنم کارگران بیکار شده در شرکت‌های دیگر را بکارگیری نموده تا شاهد مشکلات غیرمنتظره در منطقه نباشیم.

وی خطاب به فرماندار و مدیر مجتمع مس سونگون متذکر شد و گفت: فرماندار شهرستان باید فورا نسبت به بکارگیری کارگران بیکار شده در شرکت کیسون اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها