به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از شهریار، این نظرسنجی که به عنوان نظرسنجی تکمیلی یکساله پس از ارزیابی ۶ ماهه نخست سال انجام شد، با هدف شناخت نظرات و دیدگاههای شهروندان نسبت به عملکرد مدیریت شهری و با هدف نمایان ساختن نقاط قوت و ضعف فعالیت های مدیریت شهری از دیدگاه شهروندان صورت گرفته است.
بالغ بر ۶۵ درصد شهروندان تبریزی اطلاع یافتن از اخبار و برنامه های شهرداری تبریز در طول سال را دارای اهمیت زیادی برای خودشان تلقی کرده اند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی شهروندان از اجرای پروژههای مهمی مانند احداث پلهای غیرهمسطح و مسیرگشاییهای شهری استقبال گستردهای کردهاند و ۸۸٫۹درصد پاسخگویان رضایتمندی بالایی از فعالیت ها در حوزه پروژه های عمرانی و مسیرگشایی دارند.
همچنین اقدامات شهرداری در زیباسازی چشم نواز مناطق شهر با نصب المانهای فرهنگی، نورپردازی و گلکاری معابر بخصوص در ایام نوروزی مورد تحسین شهروندان قرار گرفته است.
بر اساس نظرات شهروندان ،عملکرد مطلوب اکیپهای آتشنشانی با کسب رضایتمندی ۸۴٫۱ درصدی و خدمات زمستانی به ویژه در زمان بارش برف، رضایتمندی ۷۰٫۱درصد از پاسخگویان را کسب کرده است.
احداث و بهسازی پارکهای محلهای و افزایش سرانه فضای سبز با کسب رضایتمندی ۷۴٫۲ درصدی از دیگر نقاط قوت عملکرد شهرداری ارزیابی شده است.
با وجود رضایت عمومی شهروندان در بخشهای کلیدی، شهروندان خواستار بهبود در حملونقل عمومی، ساماندهی آسیبهای اجتماعی و ارتقای خدمات الکترونیک هستند.
این نظرسنجی که به دنبال انجام ارزیابی نظرات شهروندان در ۶ ماهه اول سال انجام شد، نشان میدهد شهرداری تبریز در یکسال گذشته گامهای بلندی در ارتقای کیفیت زندگی شهری شهروندان تبریزی رداشته است. با این حال، تمرکز بر حل چالشهای باقیمانده میتواند رضایت عمومی را به سطح مطلوبتری برساند.