• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

راهیابی ۱۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر خیابانی “سردریم”/ احداث آمفی‌تئاتر روباز، اولویت شهرداری سردرود

  • کد خبر : 2240
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
راهیابی ۱۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر خیابانی “سردریم”/ احداث آمفی‌تئاتر روباز، اولویت شهرداری سردرود
شهردار سردرود گفت: هفته فرهنگی سردرود، فرصتی برای معرفی فرهنگ و پتانسیل‌های سردرود در حوزه‌های مختلف کشاورزی، فرهنگ و هنر، صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، حسین پناه القلندیس در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود (سردریم) با اعلام مطلب فوق گفت: هفته فرهنگی سردرود از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه در قالب چندین جشنواره با محوریت جشنواره تئاتر خیابانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سردرود به عنوان پایتخت تابلوفرش دنیا شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: در جشنواره سال گذشته صنایع دستی، سردرود کاندیدای شهر ملی تابلوفرش ایران شده و امیدواریم با تحقق این مهم، راه برای معرفی هرچه بیشتر این صنعت هنر دستبافت سردرود گشوده شود.

پناه القلندیس در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهرداری سردرود در مقایسه با دیگر شهرداری‌های استان، کارنامه قابل قبولی در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد، گفت: سردرود دو فرهنگسرا و یک موزه مردم‌شناسی دارد، زمین کتابخانه شهر را شهرداری اهدا کرده و حالا برای دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود، بیش از یکصد میلیون تومان هزینه کرده است، که همه اینها، اهتمام مدیران و همکاران ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر به موصوعات فرهنگی را نشان می‌دهد.

شهردار سردرود، احداث آمفی‌تئاتر روباز سردرود را یکی از اولویت کاری شهرداری برشمرد و افزود: محل اجرای آمفی‌تئاتر روباز مشخص شده است و در صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

▪️برگزاری پنج جشنواره در هفته فرهنگی سردرود

رییس شورای اسلامی سردرود نیز در جمع خبرنگاران گفت: هفته فرهنگی سردرود در قالب پنج جشنواره برگزار می‌شود، که دومین جشنواره تئاتر خیابانی مهم‌ترین آنهاست.

مهدی قویدل اضافه کرد: جشنواره غذاهای سنتی سردرود، جشنواره صنایع دستی با محوریت هنر تابلو فرش، جشنواره شعر و ادب آیینی به مناسبت سوم خرداد (روز آزادسازی خرمشهر) و گرامی‌داشت یاد و خاطره ۵۹ شهید سردرود و نیز سومین جشنواره گوجه سبز (آلچا)، چهار جشنواره‌ای هستند که در طول هفته فرهنگی سردرود و بعد از اتمام جشنواره تئاتر خیابانی برگزار می‌شوند.

▪️جشنواره تئاتر خیابانی “سردریم”، الگویی برای برگزاری جشنواره‌های مشابه

امیر مهروند نیز در این نشست، از برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود طی روزهای ۲۸ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره، ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ منتشر شد و علیرغم محدودیت‌ها و شرایط خاص ناشی از اپیدمی کرونا، ۳۹ اثر در دبیرخانه جشنواره وصول شد.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی سردرود افزود: بعد از بررسی آثار از سوی هیات بازبینی و انتخاب، ۱۲ اثر از شهرهای تبریز، اهر، مرند، جلفا، ورزقان، خسروشهر، بناب و سردرود به مرحله نهایی راه یافتند که این آثار در طول چهار روز در دو پارک آنالار و مره‌خونی اجرا و توسط داوران جشنواره آقایان آتش تقی‌پور، سیاوش چراغی‌پور و یعقوب صدیق جمالی داوری خواهند شد.

وی با بیان اینکه جشنواره سردرود می‌تواند الگویی برای برگزاری دیگر جشنواره‌های مشابه در شهرهای استان باشد، اظهار داشت: هرچند متولی برگزاری جشنواره‌های هنری، نهاد دیگری است اما در سکوت و غفلت این نهادها، شهرداری، شورای شهر و جوانان سردرودی پا پیش گذاشته و در این مسیر گام گذاشته‌اند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی سردرود، دلیل انتخاب تئاتر خیابانی را عدم استقبال از تئاترهای صحنه‌ای در شهرهای کوچک در مقایسه با تئاترهای خیابانی دانست و گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند نقش موثری در آشتی دادن شهروندان با هنر و تئاتر ایفا نماید.

▪️۸۰ درصد آثار وصولی، تولیدی بودند

مهروند ادامه داد: جای جشنواره تئاتر خیابانی در استان ما خالی است و مطمئنا برگزاری مداوم و سالانه جشنواره تئاتر خیابانی، می‌تواند به رشد و بالندگی گروه‌های تئاتر خیابانی بیانجامد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد تئاترهای وصول شده در دبیرخانه جشنواره سردرود تولیدی بودند، گفت: آثار راه یافته به محرحله نهایی جشنواره، تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت داده نشده‌اند.

مهروند در خاتمه سخنانش، موضوع آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره را متنوع برشمرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی، پسماند و آموزش شهروندی، بخشی از موضوعات دوازده اثر نهایی جشنواره تئاتر خیابانی سردریم اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها