• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
رییس هیات امنا ستاد دیه کشور:

زندانی حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی نداریم!

  • کد خبر : 12052
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
زندانی حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی نداریم!
رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس داشتیم مصوب شد که اگر خودرویی را بیمه می‌کنیم مگر می‌گوییم چون صاحب خودرو زن است پس نصف حق بیمه را پرداخت کند که بعد از تصادف به آنها نصف دیه داده می‌شود از این‌رو تساوی پرداخت بدون در نظر گرفتن جنسیت و مذهب تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، سید اسدالله جولایی در جمع خبرنگاران آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: برکت وجودی آل هاشم را هیچوقت فراموش نمی‌کنیم که برای استانمان و مخصوصا به ستاد دیه نعمت بزرگی بود و چگونگی به وجود آمدن گلریزان را این شهید کاوش کرده بودند.

وی افزود: تشکیلات و ستاد دیه کشور مبنای دینی دارد و در سال ۱۳۶۹ بود که به واسطه شهید لاجوردی نفرات بی‌گناهی که بدلیل تصادفات و جرایم غیرعمد در زندان اوین روزهای خود را سپری کرده و اهل نمازشب و خانواده نیز بودند الهامی شدند که بر مبنای قرآن ستادی برای آزادی زندانیان بی گناه تشکیل گردد.

وی ادامه داد: در آن مواقع هنوز حکومت اسلامی ارقام دیه را مشخص نکرده بود و ستاد دیه با ۱۱۰ میلیون تومان تشکیل شد؛ به طوریکه ما با ۲۱۰ هزار تومان دیه پرداخت می‌کردیم و رفته رفته مبلغ دیه هم مشخص شد و الان مبلغ دیه در ماه‌های عادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام با افزایش یک سوم به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: تا ۵ سال گذشته ۵۰ الی ۶۰ راننده در روز وارد زندان می‌شد اما با اقدامات و آسیب‌شناسی صورت گرفته به یک یا دو نفر در روز رسیدیم و در حال حاضر نیز قانون بیمه منجر شده است تا هیچ زندانی از طریق رانندگی نداشته باشیم مگر اینکه بیمه و گواهینامه نداشته باشد.

جولایی ادامه داد: هزار و ۳۳۱نفر سال گذشته از بند زندان آزاد شد که ۴۳۱ نفر آن‌ها خانم بودند، البته مبلغ بدهی این تعداد ۱۳ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان بود که طلبکاران بیش از ۲۵ درصد از طلب خود را بخشیدند.

وی گفت: تهران، فارس و اصفهان بیشترین زندانی جرائم غیرعمد را دارد؛ از این رقم در استان آذربایجان‌شرقی نیز در حال حاضر ۵۷۲ نفر زندانی در جرائم غیر عمد هستند که ۱۸ نفر از آنها زنان می‌باشد.

وی گفت: ما دیگر زندانی حوادث رانندگی نداریم و در این زمینه چه اقدامات و جلساتی با بیمه‌نامه‌ها داشتیم و به نتیجه خوبی رسیدیم.

جولایی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس داشتیم مصوب شد که اگر خودرویی را بیمه می‌کنیم مگر می‌گوییم چون صاحب خودرو زن است پس نصف حق بیمه را پرداخت کند که بعد از تصادف به آنها نصف دیه داده می‌شود از این‌رو تساوی پرداخت بدون در نظر گرفتن جنسیت و مذهب تصویب شد.

وی گفت: هنرمندان و ورزشکاران در جذب مشارکت مردمی نقش بسزایی دارند به طوریکه اقای چاووشی خواننده محبوب کشور، ۱۱۰ زندانی را از طریق مشارکت مردمی آزاد کردند.

وی اظهار کرد: شهروندانمان بخصوص خانم ها آگاه باشند که حدود ۹۹ درصد زندانی های خانم از خانه بیرون نیامده‌اند و همسرانشون که کاسب بودند و نتوانستند دسته چک بگیرند با سواستفاده از همسران خود چک های امضا شده آن‌ها را به مشتری ها دادند و باعث بوجود آمدن این اتفاق شدند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها