• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
جوان ورزقانی که صاحب ۱۲ گواهینامه است

زیرساخت‌ها برای اخذ برخی گواهینامه‌ها حتی در مرکز استان هم فراهم نیست/ بیکاری رانندگان بومی در سرزمین طلای سرخ

  • کد خبر : 5391
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
زیرساخت‌ها برای اخذ برخی گواهینامه‌ها حتی در مرکز استان هم فراهم نیست/ بیکاری رانندگان بومی در سرزمین طلای سرخ
یک جوان ۲۹ ساله ورزقانی تاکنون موفق به اخذ ۱۲ گواهینامه شده است و به گفته خودش برای دریافت گواهینامه قطار شهری هم ثبت‌نام کرده که امیدوار است هرچه سریع‌تر موفق به اخذ آن نیز شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آوای ورزقان، مجید عزیززاده از اخذ ۱۲ گواهینامه موتور سیکلت، پایه سوم، پایه دوم، پایه یک، ویژه دامپتراک، بیل زنجیری، لودر، بولدوزر، لیف تراک، مینی لودر، غلطک و تراکتور خبر داده و می‌گوید: اخذ این تعداد گواهینامه حدود ۱۱ سال طول کشیده و برای اخذ آنها علاوه بر ورزقان به شهرهای اهر، تبریز، اورمیه و زنجان سفر کرده است.

این جوان می‌افزاید: در کل برای ثبت‌نام گواهینامه‌ها و هزینه رفت و آمد و خورد و خوراک، حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
 
عزیززاده با اشاره به اینکه برای اخذ گواهینامه قطار شهری هم ثبت‌نام کرده، می‌گوید: امیدوارم هرچه زودتر این گواهینامه را هم بگیرم. علاوه بر این، قصد دارم گواهینامه گریدر و جرثقیل را هم بگیرم تا تمامی گواهینامه‌ها را داشته باشم.

وی هدف اصلی خود از اخذ این تعداد گواهینامه را فرهنگ‌سازی قانونمداری در جامعه دانسته و اعلام می‌کند: می‌خواستم قانون‌مداری فرهنگ‌سازی شود و به اطرافیان برسانم که گرفتن گواهینامه کار سختی نیست که هیچ، بلکه خیلی هم آسان است.
 
این جوان ورزقانی از عشق‌اش به رانندگی با ماشین آلات مختلف، خصوصا ماشین‌آلات سنگین خبر داده و با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم برای اخذ برخی از گواهینامه‌ها در شهرستان و حتی آذربایجان‌شرقی می‌گوید: متاسفانه برای گرفتن برخی از گواهینامه‌ها نه تنها به مرکز استان بلکه باید به خارج استان سفر کرد و این خیلی آزار دهنده است. لذا درخواست دارم زیرساخت‌های لازم برای اخذ تمام گواهینامه‌ها حداقل در مرکز استان ایجاد شود.

عزیززاده در خاتمه سخنانش، عدم حمایت مسئولان شهرستان از دارندگان گواهینامه ماشین آلات سنگین را مهم‌ترین مشکل این قشر برشمرده و می‌گوید: تعداد زیادی از رانندگان دارای گواهینامه رانندگی ماشین‌آلات سنگین معدنی در شهرستان، علیرغم وجود معادن بزرگ در منطقه همچنان بیکار هستند در حالی که در معادن شهرستان اغلب از رانندگان غیربومی استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.