• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

سرانه مصرف آب در استان ۷۰ لیتر بالاتر از حد استاندارد است

  • کد خبر : 2674
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
سرانه مصرف آب در استان ۷۰ لیتر بالاتر از حد استاندارد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه استاندارد ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز برای هر فرد می‌باشد که در آذربایجان‌شرقی ۲۲۰ لیتر مصرف می‌شود و ۷۰ لیتر بالاتر از حد استاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، محمد خانی در برنامه زنده سحرلر با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به پراکندگی جمعیتی در شهرها و روستاهای استان در بحث تامین آب به حدود ۴ میلیون نفر ارائه خدمات می‌گردد که از این تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شهرها و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن می‌باشند.

وی ادامه داد: در رابطه با تامین آب خوشبختانه در کل استان با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته، مشکل کمبود نخواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد: در ۱۵ شهر استان تولید و مصرف آب سر به سر می‌باشد که این امر مصرف زیاد همشهریان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ۲ هزار روستای استان هم وضعیت آب مطلوب و خوب است اما در ۷۰۰ روستا نیز بدلیل مصرف زیاد و موازنه منفی شرایط سر به سر می‌باشد. همچنین در ۵۰ روستا به دلیل نبود منابع آبی مطمئن، با تانکر آبرسانی می‌شود.

خانی خاطرنشان ساخت: افزایش ظرفیت تولید و از طرفی مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری، بایستی در اولویت تصمیمات مسئولین و فرهنگ و رفتارهای اجتماعی همشهریان عزیز قرار گیرد تا در این مورد نیز همانند سایر زمینه‌ها اولین باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان از مردم استان خواست با صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف، شرکت اب و فاضلاب استان را در تامین هر چه بهتره آب یاری کنند.

وی تاکید کرد:  ۷۵ درصد آب شرب استان از طریق شرکت آب منطقه‌ای و ۲۵ درصد آب از طریق چاه‌های استان تأمین می‌گردد که در برنامه‌ریزی بلندمدت برای تامین آب شرب شهر تبریز بحث انتقال آب ارس مطرح گردید که با کمک استاندار محترم و نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم حداقل در بازه ۴ سال آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: عملیات آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم در ۴ شهرستان استان که شامل کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود می‌شود توسط قرارگاه امام حسن(ع) سپاه در حال انجام است و در فاز نخست پروژه آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است که آبرسانی به اولین روستا با سه کیلومتر لوله‌گذاری اجرایی شده است.

خانی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: با مساعدت استاندار آذربایجان‌شرقی، تعداد روستاهای محروم از  ۱۲۱ روستا به ۴۰۰ روستا افزایش داده شده و عملیات اجرایی آن در سال جاری انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.