• امروز : شنبه - ۲۶ مهر - ۱۴۰۴
  • برابر با : 26 - ربيع ثاني - 1447
  • برابر با : Saturday - 18 October - 2025
0
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

سهم سرمایه‌گذاری دولت در آذربایجان شرقی صفر است

  • کد خبر : 23839
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۱
سهم سرمایه‌گذاری دولت در آذربایجان شرقی صفر است
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه تبریز که زمانی دروازه اقتصادی ایران بود، امروز با عقب‌نشینی جدی در عرصه تولید و صنعت مواجه شده است، راهکار نجات صنعت استان را در حمایت عملی، استفاده از قانون مولدسازی و پایان دادن به بی‌ثباتی مدیریتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، در حالی که تبریز و آذربایجان‌شرقی در گذشته به عنوان دروازه اقتصادی کشور و مهد اولین‌های صنعتی شناخته می‌شدند، وضعیت کنونی صنعت و سرمایه‌گذاری در این استان با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

رضا صدیقی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «تبریز و آذربایجان در گذشته دروازه اقتصادی کشور و مهد اولین‌ها بودند، اما امروز این جایگاه در اقتصاد کشور رو به افول رفته است.»وی افزود: «در طول ۴۷ سال گذشته سهم سرمایه‌گذاری دولت در آذربایجان شرقی نزدیک به صفر بوده و این پویایی موجود تبریز، حاصل تلاش و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها را بر عهده داشته‌اند.»

صدیقی همچنین تأکید کرد: «برای ما تکلیف است که از این افسران جبهه اقتصادی در برابر دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و موانع تولید و صادرات حمایت کنیم.»در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت نابسامان شرکت ماشین‌سازی تبریز اشاره کرد و گفت: «ماشین‌سازی تبریز شناسنامه صنعت آذربایجان و بلکه کشور است، اما بی‌ثباتی مدیریتی و مالکیتی، این مجموعه را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است. برنامه‌های کنونی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نمی‌تواند ناجی این کارخانه باشد.»وی، راهکار احیای این برند قدیمی را استفاده از ظرفیت‌های قانون مولدسازی دارایی‌های راکد دانست و از استاندار آذربایجان شرقی خواست: «جلسه‌ای تخصصی برای تعیین تکلیف ماشین‌سازی تبریز به عنوان برند خاورمیانه تشکیل شود تا راه نجات این مجموعه به‌صورت شفاف و عملیاتی مشخص گردد.»

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان ضرورت حمایت عملی و فوری از صنعت و سرمایه‌گذاری در استان، هشدار داد که بدون توجه جدی به مشکلات ماشین‌سازی تبریز و سایر صنایع مهم، ممکن است جایگاه اقتصادی آذربایجان‌شرقی بیش از پیش تضعیف شود. تشکیل جلسه تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی تنها راه احیای این برند تاریخی و بازگرداندن تبریز به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=23839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آذربایجان آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی آموزش و پرورش ارمنستان استاندار آذربایجان‌شرقی استانداری آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان‌شرقی باشگاه تراکتور باشگاه مس سونگون تبریز تراکتور جمهوری آذربایجان جهادکشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریاچه اورمیه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی شرکت صنایع ملی مس ایران شرکت مس سونگون آذربایجان شرکت گاز آذربایجان‌شرقی شهردار تبریز شهرداری تبریز شهرداری مرکزی تبریز شهرداری منطقه ۲ تبریز شهرداری منطقه ۳ تبریز شهرداری منطقه ۶ تبریز شهرداری منطقه ۸ تبریز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی مترو تبریز مجتمع مس سونگون محیط زیست مسعود پزشکیان منطقه آزاد ارس میراث فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری هواشناسی ورزش ورزقان پایگاه خبری مساوات پزشکیان کلاهبرداری کمیسیون صنایع و معادن مجلس