• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
شاهکار سابریست‌ها کامل نشد؛

شمشیرباز‌‌ تبریزی در دیدار رده‌بندی المپیک

  • کد خبر : 11785
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
شمشیرباز‌‌ تبریزی در دیدار رده‌بندی المپیک
تیم ملی شمشیربازی ایران با قبول شکست برابر مجارستان در مرحله نیمه پایانی المپیک پاریس از راهیابی به فینال بازمانده و به دیدار رده‌بندی رفت.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آناج، ملی‌پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که با پیروزی نفس‌گیر برابر آمریکا به مرحله نیمه‌نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافته بودند، در این مرحله در یک رقابت نزدیک دیگر با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ مغلوب مجارستان شده و از صعود به فینال بازماندند.

تیم ایران در حضور «فرزاد باهر ارسباران» ملی‌پوش تبریزی خود این رقابت را مقتدرانه شروع و در سه راند ابتدایی با درخشش علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران اختلاف امتیازی ۱۵ بر ۸ را ایجاد کرد اما در راند چهارم محمد رهبری عملکرد ضعیفی داشت و این اختلاف به حداقل رسید.

در ادامه جدال شمشیربازان دو‌ تیم ایران و مجارستان پایاپای دنبال شد که با این حال ملی‌پوشان سابر کشورمان نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و در نهایت ۴۵ بر ۴۳ نتیجه را به مجارها واگذار کرده و در یک قدمی فینال شکست تلخی را متحمل شدند.

در دیگر دیدار این مرحله کره‌جنوبی شگفتی‌ساز‌ شده و موفق شد فرانسه، میزبان مسابقات را با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ مغلوب کرده و به دیدار نهایی راه یابد که بدین ترتیب مجارستان با کره‌جنوبی در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا و ایران با فرانسه در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز رقابت خواهند کرد.

با این اوصاف، تیم ملی سابر ایران همچنان شانس مدال را در دیدار رده‌بندی دارد که برای این مهم کار سختی مقابل فرانسه، میزبان مسابقات خواهد داشت. این دیدار تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد‌ و باید دید که شاگردان فخری اولین نشان را برای کاروان ایران کسب می‌کنند یا خیر؟

شایان ذکر است که فرزاد باهر ارسباران، ملی‌پوش باشگاه مس سونگون ورزقان یکی از دو نماینده استان آذربایجان‌شرقی حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است که در ترکیب تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان در این مسابقات حضور دارد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=11785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها