به گزارش پایگاه خبری مساوات، اروجعلی علیزاده امروز در جلسه بررسی وضع ایمنی و تصادفات راههای استان با اشاره به ناهمخوانی افزایش طول راه ها با امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری و مدیریت آن گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر آزادراه ساخته شده، اما تجهیزات ما در حد ۱۰ سال گذشته است.
وی با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه سالانه کافی برای نگهداری راهها افزود: دورترین نقطه استان در شهر ترک میانه با مرکز استان ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد و این امر نشان دهنده لزوم به روز رسانی امکانات راهداری و همچنین تجهیز بیمارستانهای معین برای رسیدگی و درمان بیماران تصادفی است.
علیزاده همچنین از صدور مجوز و شهر فروشی در ورودی شهرهای استان انتقاد کرد و گفت: این مسئله در بلند مدت هزینههای زیادی را به مردم و دولت تحمیل خواهد کرد.
▪️افزایش سرعت تردد در جادههای کشور
معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: سرعت تردد در محورهای کشور و آذربایجان شرقی بالاست و نیاز به توجه ویژه و کاهش سرعت به شدت احساس میشود.
هرمز ذاکری گفت: سرعت بالا و تجاوز به چپ یکی از عوامل اصلی تصادفات و شدت آن است و برای کاهش آن باید تدبیرهای لازم برای کاهش سرعت اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجانشرقی تنوع جاده ای بالایی دارد تصریح کرد: سامانههای نظارت بر سرعت و کنترل آن در محورهای آذربایجان شرقی بخصوص اتوبان کسایی، محور تبریز – آذرشهر و تبریز – اهر کم است و باید متناسب با میزان تردد در این محورها، سامانهها هم افزایش یابد.
معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین از تثبیت روند افزایش تصادفات در سطح کشور و تداوم ان در سالهای آینده خبر داد و چاره اندیشی برای آن را ضروری برشمرد.
▪️افزایش تصادفات در آذربایجانشرقی
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از افزایش تصادفات در ۸ ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: محورهای، مرند، سراب و اهر بیشترین تصادفات را داشته اند.
کریمی نژاد افزود: عمده تصادفات در محورهای اصلی استان اتفاق افتاده که لازم است در برخی از نقاط حادثه خیز، آرام سازی تردد انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از بازسازی بیمارستان آیت الله طالقانی تبریز برای پذیرش بیماران ترومایی خبر داد و گفت: ۷۰۰ متر فضا در این بیمارستان ایجاد شده تا با تجهیز آن به امکانات طب اورژانس، نیازی به انتقال بیماران ترومایی غرب تبریز به بیمارستان امام رضا(ع) در شرق تبریز نباشد.
احمدیان با اشاره به اینکه بیمارستانهای اهر، میانه، مرند و بناب به عنوان بیمارستانهای معین بیماران ترومایی انتخاب شده اند، افزود: ۳۰۰ نفر ظرفیت خالی در طب اورژانس استان داریم که برای کاهش آمار تلفات بیماران تصادفی باید از طرف وزارت بهداشت این تعداد جذب شود.
آقاسیدی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه بیشتر نیروهای این جمعیت در استان داوطلب هستند افزود: بعضی از پایگاه های هلال احمر در کانکس مستقر است که باید ضمن جذب نیروهای متخصص رسمی برای استان، پایگاه های دائمی هم ساخته شود.