• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صنایع فولاد آذربایجان‌شرقی، متضرر تصمیمات دستوری‌ است

  • کد خبر : 12881
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
صنایع فولاد آذربایجان‌شرقی، متضرر تصمیمات دستوری‌ است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است، صنایع فولادی استان آذربایجان‌شرقی در آخر زنجیره تولید فولاد قرار دارد، به همین دلیل بازار آنها تحت تاثیر تصمیمات دستوری قرار گرفته و متضرر می شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، رضا علیزاده در جمع اعضای انجمن فولاد آذربایجان گفت: اکثر صنایع فولادی استان آذربایجان‌شرقی در انتهای زنجیره فولاد قرار گرفته‌اند؛ به همین دلیل است که این صنایع متضرر تصمیمات غیرکارشناسی و دستوری هستند.

نماینده ورزقان و خاروانا با بیان اینکه انتهای زنجیره ارزش تعیین‌کننده وضعیت صنعت فولاد است، افزود: بازار و قیمت‌گذاری بازار روندی است که فرمول بسیار خاصی دارد و با بخشنامه و دستور نمی‌توان آن را کنترل کرد. بنابراین، ما باید از انتهای زنجیره ارزش نیز به موضوع قیمت گذاری نگاه کنیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری در صنعت فولاد، دست دولتی‌ها و خصولتی‌ها است. صنایع ما چون در پایین دست فولاد قرار گرفته اند، متاثر از قیمت گذاری دستوری است.

وی پیشنهاد کرد؛ کنسرسیومی از شرکت ها و کارخانجات فولادی استان تشکیل شود که به موجب آن بتوان در تصمیم‌گیری‌های عرضه فولاد، مشارکت کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات موجود فی مابین صنایع فولادی و قوانین تعزیراتی اظهار داشت: باید با حضور استاندار محترم، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و نمایندگان انجمن فولاد آذربایجان، جلسه ای تشکیل دهیم و در خصوص این مباحث گفت‌وگو کنیم.

علیزاده با بیان اینکه انجمن فولاد آذربایجان در ارتباط با پیگیری مطالبات صنایع فولاد نقش چشمگیری دارد، گفت: با توجه به جایگاه بی نظیر فولادی استان، در کنار نگاه تخصصی باید در خصوص تصمیمات کلان در این حوزه نیز پای کار باشیم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها