به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از ایران آنلاین، ماشینسازی، تیمی که با استاد حسین فکری بر سر زبانها افتاد، تیمی که با عشق و علاقه و تلاش بیوقفه صنعتگران مطرح آذربایجان، همچون مرحوم توکلی شکل گرفت؛ تیمی که مرحوم حسین فکری با یاری جوانان بومی و ورزشدوست آذربایجان و انتخاب آنها از میدانهای خاکی تبریز شکل داد. این تیم، زودتر از تصور، وارد رقابتهای حرفهای شد و به یکی از تیمهای مطرح فوتبال کشور با انبوهی از هواداران پر و پاقرص تبدیل شد. ماشینسازی در ادامه، بزرگان زیادی را به فوتبال ملی معرفی کرد و حتی در مقطعی، اسطوره بنام فوتبال ایران، ناصر حجازی سکان هدایت آن را بر عهده گرفت. از اینها که بگذریم تیم ماشینسازی بعد از جدایی از گروه ماشینسازی همچون فرزند ناخوانده از حمایتها محروم شد و نه تنها هیچ کس برای آن زحمت نکشید بلکه سکوی پرتاب دیگران شد. در این میان ناتوانی سازمان ورزش و جوانان استان و هیأت فوتبال تبریز مزید بر علت شد تا رفته رفته از اقتدار این تیم کاسته شود. سئوال اینجاست، واگذاریهایی که بدون هیچ بررسی و تحقیقی و تنها برای رفع مسئولیت انجام شد، بر اساس کدام منطق و دلیل بوده است. سرانجام، این تیم به مالک جدید، یونس قربانی واگذار شد؛ قربانی هر چند تحصیلات ورزشی دارد اما به اظهار کارشناسان فوتبال از شایستگی لازم برای تیمداری برخوردار نیست. البته خودشان نیز این امر را تأیید کردهاند و آنطور که مشخص است، ادارهکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از همان ابتدا او را به عنوان مالک نپذیرفته و در مکاتباتی که از طرف بهتاج در شروع واگذاری به فدراسیون فوتبال فرستاده شده، این واگذاری نادرست و ملغی اعلام شده است. در این میان هیأت فوتبال، هیچ اقدامی برای حفظ امتیاز این تیم ریشهدار و قدیمی انجام نداده است. اینکه بگوییم، واگذاریهای متعدد ماشینسازی از همان ابتدا با شروع واگذاری به زنوزی( مالک باشگاه تراکتور) اشتباه بوده، بیراه نگفتهایم.
زنوزی در مقابل دیدگان هواداران فوتبال آذربایجان، ماشینسازی را قربانی تراکتور کرد و وقتی که ماشینسازی در سختترین شرایط به حیات خود ادامه میداد با پرداخت نکردن بدهیها و نداشتن مالکیت این باشگاه، بزرگترین ضربه را به یکی از ستونهای فوتبال تبریز وارد کرد؛ مسألهای که باعث شد، ماشینسازی همچنان دنده عقب بروند. تأملبرانگیزتر اینکه هیچ یک از مسئولان فوتبالی این استان، نه تنها اظهار نظری در این باره نمیکنند بلکه به دنبال راهکاری هم برای پایان دادن به اضمحلال این تیم ریشهدار نیستند.
ضعف بزرگ سازمان ورزش و جوانان و هیأت فوتبال استان باعث شد که تیم ماشینسازی بدون هیچ کار کارشناسی به زنوزی و بعد به دست عدهای دیگر مانند قربانی بیفتد. این نامها همیشه در تاریخ ثبت خواهند شد. کسانی که فوتبال آذربایجان را به انزوا کشاندند.
سئوال اینجاست، قربانی و امثال آن در کجای فوتبال این کشور جای داشتند. چه کسی به زنوزی این اجازه را داد که با تحویل گرفتن تراکتور دو تیم مطرح تبریز را به نام خودش کند.
به راستی هیأت فوتبال بر چه اساسی و با کدام مدارک، ماشینسازی را بعد از زنوزی به مالک جدید واگذار کرد. همه اینها پرسشهایی است که باید جواب داده میشد اما تماسهای خبرنگار ایرانآنلاین با هیأت فوتبال استان مبنی بر انجام مصاحبه بینتیجه ماند و پاسخی از سوی هیأت فوتبال دریافت نشد. امید است؛در روزهای آینده شاهد پاسخ و شفافسازی هیأت فوتبال استان درخصوص واگذاریهای ابهام دار شویم.
یادداشت ورزشی/
ماشینسازی؛ گرفتار بیتدبیریها
در سالهای گذشته برخی تیمهای فوتبال که پرطرفدار بودند از عرش به فرش رسیدند و برخی هم دیگر نامی در فوتبال ندارند. تیمهایی مانند برق شیراز،کشاورز، بهمن، فجرسپاسی شیراز، استقلال اهواز، چوکای تالش، ملوان و خیلی تیمهای دیگر. اما در این میان داستان ماشینسازی تبریز بسیار متفاوت و البته تأملبرانگیز است. بویژه برای آن دسته از طرفدارانی که همواره برای آذربایجان و فوتبالش عشق میورزیدند.
لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1435
- نویسنده : فرزاد ملازاده
- ارسال توسط : مساوات
- 301 بازدید
- بدون دیدگاه