• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

محرومیت در چند کیلومتری تبریز/ شهر سهند و معضلات تمام نشدنی

  • کد خبر : 3241
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
محرومیت در چند کیلومتری تبریز/ شهر سهند و معضلات تمام نشدنی
شهر جدید سهند، علیرغم جمعیت ۱۳۰ هزار نفری از حداقل‌ترین امکانات محروم است و بسیاری از مشکلات گریبان مردم این شهر را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آناج، سال ۸۷ بود که شهر جدید سهند با افتتاح ساختمان شهرداری و انتخاب شهردار به عنوان یکی از شهرهای جدید آذربایجان‌شرقی نام گذاری شد تا سرریز جمعیتی تبریز به سهند انجام شود، موضوعی که به صورت ناقص انجام شد تا مشکلات به جای کم شدن بیشتر شود.

شهر خوابگاهی برای تبریزی‌ها

بسیاری از ساکنین شهر جدید سهند پیش از این در تبریز ساکن بودند و کار، تحصیل و زندگی روزمره‌شان در تبریز می‌گذرد به همین دلیل خانه‌های شهر جدید سهند تبدیل به خوابگاه شده و ساکنین سهند تا شب و اتمام کارشان در تبریز حضور دارند و بعد از آن تنها برای خواب به سهند می‌روند.

همین موضوع نه تنها باعث ترافیک در مسیرهای تبریز-سهند شده بلکه عملا این شهر را خالی از سکنه کرده و باری را از روی دوش تبریز هم برنداشته است.

کمبود امکانات در سهند و غفلت مسئولان

یکی دیگر از مشکلات شهر جدید سهند کمبود امکانات بیمارستانی، خدماتی و رفاهی است. در حالیکه بنابر آمار نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر در سهند زندگی می‌کنند این شهر هنوز یک بیمارستان ندارد و امکانات پزشکی محدود به کلینیک‌هایی است که در برخی اوقات پزشک شبانه هم ندارند.

از سوی دیگر امکانات رفاهی و خدماتی در این شهر هم محدود به چند پاساژ شده و خبری از فراهم کردن زیرساخت‌های دیگر نیست. این وضعیت در حال ادامه دارد که با اجرای طرح مسکن ملی قطعا جمعیت سهند افزایش چشمگیری خواهد داشت و باید مسئولین استانی به فکر آماده کردن زیرساخت‌های اساسی برای این شهر باشد.

در کنار این مسائل زیرساخت‌های اساسی مانند فاضلاب و آب این شهر هم مشکلات اساسی دارد که مردم ساکن در این شهر را کلافه کرده است.

معضل جاده جدید تبریز_سهند

چند سال قبل بود که تصمیم گرفته شد تا با توجه به توسعه سهند و رفت‌وآمد مردم از تبریز به سهند جاده جدیدی با مسیر کوتاه تر احداث شود و سال گذشته در اواخر دولت قبل این جاده با نواقصات فراوان افتتاح شد.

فارغ از نبود گارد ریل و نور کافی در این مسیر هزینه‌های عبور و مرور از جاده جدید تبریز-سهند مردم این شهر را کلافه کرده است، اگرچه به دلیل سرمایه گذاری بخش خصوصی چاره‌ای جز دریافت هزینه وجود ندارد اما مردم این منطقه معتقدند که باید تخفیفی برای اهالی و تاکسی‌های این شهر در نظر گرفته شود تا هزینه‌های سنگین رفت و آمد به مردم فشار وارد نکند، موضوعی که مسئولین باید چاره‌ای برای آن بیاندیشند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها