• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1
یادداشت/

مردم ورزقان با اصالت و وطن‌دوستی خود پاسخ یاوه‌گویان می‌دهند!

  • کد خبر : 11490
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
مردم ورزقان با اصالت و وطن‌دوستی خود پاسخ یاوه‌گویان می‌دهند!
اگر نام ورزقان را با کلماتی که در شأن خودتان هست، بر زبان می‌آورید مراقب باشید که در طول تاریخ نه تنها شما بلکه آباء و اجدادتان بسیاری از ارزشهای ملی فعلی ایران را مدیون ما ورزقانی‌ها هستید.

مساوات- علیرضا محمدیان سونگون: اهانت کنندگان به مردم ورزقان به بهانه تعدد آرای آنها به رئیس جمهور منتخب در وهله اول عملکرد شورای محترم نگهبان را زیر سؤال می‌برند، چرا که هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری که مورد تأیید شورای نگهبان هستند، برازنده سمت ریاست جمهوری بوده و خادم و دلسوز ملت و کشور می‌باشند.

اگر نام ورزقان را با کلماتی که در شأن خودتان هست، بر زبان می‌آورید مراقب باشید که در طول تاریخ نه تنها شما بلکه آباء و اجدادتان بسیاری از ارزشهای ملی فعلی ایران را مدیون ما ورزقانی‌ها هستید.

ورزقان، ستارخان را دارد، کسی که درس جمهوریت را به همه کشور آموخت، سرداری که آغازگر جمهوریت به غیر از او هیچ کسی نبوده و نیست که برای اولین بار با ایده مشروط کردن اختیارات شاه مملکت به تصمیم ملت، جمهوریت را به منصه ظهور رساند و بجاست که با همین افتخار ورزقان را «شهرِ جمهور» نامید.

ورزقان، علامه جعفری را دارد، فیلسوفی که شرق و غرب در بحث فلسفه و عرفان در پیشگاهش دست بر سینه ایستادند و مبانی حقوق بشر اسلامی را نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام بنیان نهاد و در زمینه مباحث آزادی انسان متفکری همچون برتراند راسل مدام سراغش را می‌گرفت.

ورزقان، کلنل محمدتقی‌خان پسیان را دارد، که می‌توانست زندگی مرفه در غرب را برگزیند اما با احساس وطن‌دوستی، به کشور بازگشته و جان خود را فدای وطن کرد.

و در همین ایام متأخر که خود شاهد آن هستید؛ ورزقان سردار شهید ذاکر حیدری را دارد، کسی که تاریک گستری داعش و نزدیکی‌شان به مرزهای ایران را تحمل نکرد و برای حفظ وطن از شهادت استقبال کرد.

ورزقان، دیزمار را دارد که تورقی کوتاه بر تاریخ، عظمت آن را نمایان می‌کند که اگر می‌دانستید زبان بر یاوه‌گوئی نمی‌گشودید.

اگر نعمت شهادت در تقدیر شهیدان خدمت بوده، چه بسا محل عروج آنها از دیار قهرمانان و عاشقان شهادت هم خواست الهی بوده است.

در پی حادثه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور شهید و همراهان اهالی ورزقان و روستاهای اطراف داوطلبانه برای یافتن محل حادثه جانفشانی کردند و بار دیگر اصالت خود را به اثبات رساندند و اخیراً همزمان با ایام محرم با اهتزاز بیرق حسینی در محل عروج آن شهیدان معظم، دفتر وفا و اخلاص را کامل کردند و پاسخ شما را در عمل دادند.

این تنها گوشه‌ای از اصالت و بزرگواری ورزقان و ورزقانی‌هاست که نیازی به تأیید و یا تردیدی از نفی شما ندارند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=11490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها