• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
یادداشت/

مرند؛ قطب کامیون‌داری و صنعت حمل ونقل کشور و عدم توجه مسئولان به این ظرفیت

  • کد خبر : 1342
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
مرند؛ قطب کامیون‌داری و صنعت حمل ونقل کشور و عدم توجه مسئولان به این ظرفیت
حال که از مرند به عنوان قطب کامیونداری و صنعت نقل و نقل کشور یاد می‌شود بهتر است در راستای بهره‌مندی بیشتر شهر از این پتانسیل، همه ساله نمایشگاهی با حضور غول‌ها‌و برندهای بین‌المللی کامیونداری برگزار شود تا علاوه بر تبادل تجربیات، دانش، کامیونداران و‌ صنعتگران مرند با آخرین ورژن‌های تکنولوژی این حوزه آشنا و زمینه پویایی و‌ گسترش این صنعت فراهم شود.

سرویس اقتصادی مساوات: بدون شک مرند نه تنها شهر کامیونداران استان، بلکه قطعا یکی از مهم ترین شهرها در صنعت حمل و نقل کل کشور است. چه شایسته بود اگر فرماندار محترم و نماینده شهر، جهت بهره‌برداری از این پتانسیل شهر، هر ساله با برگزاری نمایشگاهی درخور و دعوت از نمایندگان غول‌های برند کامیون همچون ولوو، اسکانیا، رنو، داف، بنز، ایویکو و کاماز؛ از آنها می‌خواستند تا با بهترین دستآوردها و‌ تکنولوژی‌های خود در نمایشگاه بین‌المللی کامیون در مرند حضور داشته باشند.

با برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی نه تنها فعالان این حوزه فرصتی می‌یافتند تا به تبادل تجربیات، دانش و مشکلات این حوزه با یکدیگر بپردازند، همچنین کامیونداران و‌ صنعتگران مرند با آخرین ورژن‌های تکنولوژی این حوزه آشنا می‌شدند و زمینه برای پویایی و‌ گسترش این صنعت و افزایش درآمد حاصل از آن مساعد می‌شد.

به رغم افزایش هر روزه تعداد کامیون‌ها در مرند، متاسفانه ما شاهد عدم همکاری و گاها حتی سنگ‌اندازی بعضی از ادارات در گسترش و توسعه منطقه صنعتی سندیکا هستیم.

عدم گسترش این منطقه صنعتی، سبب ایجاد ترافیک سنگین، تصادفات بیشمار و نبود فضای پارک کافی و مناسب برای کامیون‌ها شده است. این در حالی است که این منطقه منشاء درآمد تعداد قابل توجهی از مردم مرند است.

حال سوال این است که چرا گسترش آن نباید یکی از دغدغه‌های مسئولان شهر باشد؟ آیا تاکنون ادارات و مسئولان ذیربط نظیر شهرداری و شورای شهر مرند زحمت بازدید از این منطقه را به خود داده‌اند؟ تنها با نیم نگاهی می‌توان فهمید وضعیت نظافت و بهداشت پیاده‌روهای سندیکا اسفبار است. نبود سرویس بهداشتی مناسب و‌ فضای سبزی هرچند کوچک برای استراحت باعث مشقت مردم و فعالان این صنعت در منطقه شده است.

سخن و پیشنهاد آخر اینکه در شهری که درآمد قابل توجه مردم آن وابسته به صنعت کامیونداری است‌ و این صنعت به نوعی تبدیل به هویت آن شهر شده است، نبود ائلمان کامیون در ورودی شهر یا منطقه سندیکا، نقص چشمگیری است که خبر از کم‌کاری مسئولان ذیربط می‌دهد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها