• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3

مسائل مرزی اذربایجان و ارمنستان باید بدون دخالت طرفین خارجی حل و فصل شود

  • کد خبر : 3919
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مسائل مرزی اذربایجان و ارمنستان باید بدون دخالت طرفین خارجی حل و فصل شود
سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان گفت: مشکلات روابط ارمنستان و آذربایجان از جمله مسئله مرزی دو کشور باید بدون دخالت طرفین خارجی حل و فصل شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از خبرگزاری آپا، لیلا عبدالله یئوا با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: همانطور که مشخص است جمهوری آذربایجان خود کشوری است که مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفته است. ارمنستان به مدت ۳۰ سال با اعمال زور ۲۰ درصد از خاک جمهوری آذربایجان از جمله ۱۳۲ کیلومتر از مرز ما با جمهوری اسلامی ایران را اشغال کرد.

وی با اشاره به نظر خود درباره تز «تغییر مرزها در منطقه خط قرمز ماست» مقامات ارشد غیرنظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ۳۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران هیچ موضعی نسبت به تغییر مرزها با استفاده از زور ابراز نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان ادامه داد: در حال حاضر آدرس چنین اظهاراتی از سوی ایران مشخص نیست. همانطور که مشخص است، فرمت دیدار سران آذربایجان و ارمنستان در مسکو و بروکسل موجود است. گفت‌وگوهای طرفین در قالب این فرمت ها تداوم دارد. به عنوان بخشی از مذاکرات انجام شده در این فرمت ها با موافقت هر دو طرف، کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی تشکیل شد و ترکیب آن مورد توافق قرار گرفت.

عبدالله یئوا خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که روابط ارمنستان و آذربایجان از جمله مسئله مرزی دو کشور باید بدون دخالت طرفین خارجی حل و فصل شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.