• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

معادن راکد شهرستان تعیین تکلیف شوند/ ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل اکتشافات در سونگون

  • کد خبر : 780
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
معادن راکد شهرستان تعیین تکلیف شوند/ ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل اکتشافات در سونگون
فرماندار ورزقان گفت: تکمیل اکتشافات و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه مس سونگون به عنوان اصل محوری توسعه شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، مهدی نعمتی در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورزقان که با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس، رئیس سازمان صمت و مدیر مجتمع مس سونگون برگزار شد، معدن را یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ورزقان برای توسعه دانسته و تکمیل زنجیره تولید معادن مس و طلای شهرستان را خواستار شد.

وی مس سونگون را یکی از بزرگترین معادن مس کشور برشمرد و افزود: فعالیت و شناسایی چندین معدن طلا و مس، ظرفیتی بی بدیلی را برای رونق تولید و ایجاد هزاران فرصت شغلی پیش روی استان قرار می‌دهد که با تکمیل زنجیره تولید معادن به ویژه مس سونگون در شهرستان و ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان، شاهد بهره‌مندی مردم منطقه از این نعمت خدادادی خواهیم بود.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه از قریب ۱۵ معدن شناسایی شده در سطح شهرستان تنها ۵ معدن فعال بوده و در راستای تولید و اشتغال قدم برداشته‌اند، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد چندین سال است که تعداد قابل توجهی محدوده‌های معدنی شهرستان را ثبت کرده و اقدامی عملی در راستای بهره‌برداری از این معادن که اشتغال و سرمایه‌گذاری را برای مردم منطقه به ارمغان می‌آورد؛ انجام نداده‌اند که این موضوع باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی اختصاص ۲۰ درصد تخفیف حقوق دولتی معدن مس سونگون و سایر حقوق پیش بینی شده در قانون و همچنین ایفای مطلوب مسئولیت اجتماعی از سوی این معدن را در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرستان از سازمان صمت استان و مجتمع مس سونگون خواستار شد.

تکمیل اکتشافات معدن مس سونگون با هدف شناسایی ذخایر واقعی این معدن، حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ورزقان بویژه واحدهای در حال احداث با ارائه تسهیلات بانکی و ارتقاء نمایندگی صنعت، معدن و تجارت ورزقان به اداره از جمله دیگر مطالبات فرماندار ورزقان از رئیس سازمان صمت استان بود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها