• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
4
در اولین نشست خبری نادر کمالی مطرح شد؛

ملزم به تامین گاز نیروگاه‌ها نیستیم/ کاهش ۸۰ درصدی گاز دزدی در صنایع/ هزینه ۶۰ میلیونی گازرسانی به هر خانوار روستایی

  • کد خبر : 3589
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
ملزم به تامین گاز نیروگاه‌ها نیستیم/ کاهش ۸۰ درصدی گاز دزدی در صنایع/ هزینه ۶۰ میلیونی گازرسانی به هر خانوار روستایی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت، ملزم به تامین گاز نیروگاه‌ها در طول سال نیست و طبق قرارداد در صورت کمبود و محدودیت گاز نیروگاه‌ها قطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، نادر کمالی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸/۲۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: با به ثمر رسیدن پروژه‌های گازرسانی در هفته دولت و سایر پروژه‌های در دست اجرا، بهره‌مندی روستایی به ۹۹ درصد افزایش می‌یاید.

وی افزود: از ۲ هزار و ۷۵۶ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌شرقی، ۲ هزار و ۳۶۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند است و  با بهره‌برداری از گازرسانی به ۸۰ روستا در هفته دولت  تعداد روستاهای گازرسانی شده به ۲هزار و ۴۴۰ روستا می‌رسد.

▪️روستای خالی از سکنه گازدار نداریم

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه روستای خالی از سکنه گازدار در استان نداریم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا سال  ۱۴۰۲ از نعمت گاز برخوردار شده و جشن سبز شدن آذربایجان‌شرقی را برگزار کنیم.

وی هزینه گازرسانی به هر خانوار روستایی را حدود ۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در هفته دولت امسال، ۸۰ روستا گازدار شده و عملیات اجرایی در ۲۴ روستا آغاز می‌شود، همچنین امسال شاهد افتتاح دو پروژه عملیاتی شامل خط تغذیه ۱۶ اینچ هشترود به مراغه به طول ۱۷ کیلومتر و جابه‌جایی محل ایستگاه  CGS مرند خواهیم بود.

کمالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت گاز ملزم به تامین گاز نیروگاه‌ها در طول سال نیست و طبق قرارداد در صورت کمبود و محدودیت گاز نیروگاه‌ها قطع می‌شود، افزود: در ۴ ماهه اول امسال، ۹۲۳ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های آذربایجان‌شرقی تحویل داده شده است.

ولی، محدودیت گازی را مختص نیروگاه‌ها برشمرد و گفت: با مدیریت مصرف گاز، در بیش از یک سال گذشته قطعی گاز در آذربایجان‌شرقی نداشتیم.

وی اضافه کرد: گازدسانی به کارخانجات آسفالت دارای مصرف بالای مازوت در تبریز در حال انجام است و در فصول سرد سال هم ادامه خواهد داشت.

▪️صنایع بزرگترین بدهکاران

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه با تشریح مطالبات این شرکت پرداخت و گفت: مجموع مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌شرقی هم‌اکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱۱۰ میلیارد تومان مربوط به مطالبات بخش خانگی استان و بیشترین آن مربوط به بخش صنعت است.

وی مجموع مشترکان گاز استان را یک میلیون و ۷۳۷ هزار فقره اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۰ هزار مشترک صنعتی و ۲۰۴هزار مشترک تجاری و صنعتی کوچک می‌باشد.

کمالی، میانگین مصرف روزانه گاز آذربایجان‌شرقی در نیمه نخست سال را ۲۷ میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این میزان در فصول سرد به ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. همچنیت ۶۳ درصد گاز مصرفی استان در بخش خانگی و ۲۱ درصد در بخش صنعت انجام می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به استفاده از نرم‌افزار دیده‌بان در پایش میزان مصرف صنایع بزرگ و خانگی، گفت: با بکارگیری این نرم‌افزار، طی دو سال گذشته گاز دزدی یا به عبارتی دستکاری کنتور در صنایع ۸۰ درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها