• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
واکنش نماینده تبریز به اظهارات یک استاد دانشگاه تهران:

منادی: به تورک بودن‌مان افتخار می‌کنیم

  • کد خبر : 12877
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
منادی: به تورک بودن‌مان افتخار می‌کنیم
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به اظهارات بهرام امیراحمدیان استاد دانشگاه تهران درباره واژه تورکی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، علیرضا منادی سفیدان؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، در واکنش به اظهارات یک استاد دانشگاه تهران که گفته بود واژه “تورکی” دارای بار معنایی منفی است و به جای آن باید از عناوینی مانند “آذری” یا “تبریزی” استفاده کرد، این سخنان را به‌شدت محکوم کرد.

منادی سفیدان در مطلبی که در صفحه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد، نوشت:

«اظهارات غیرکارشناسی درباره واژه “ترکی” نشان از عدم شناخت عمیق فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد. به جای تلاش برای تغییر هویت اقوام، باید به تقویت وحدت ملی و احترام به تنوع فرهنگی بپردازیم. در افتخار تورک بودن برای ما و مردم شریف‌مان همین بس که سه علامه بزرگ قرن معاصر (علامه طباطبایی، امینی و جعفری) هر سه‌شان تورک‌زبان بودند و این را برای خود افتخار می‌دانستند.

بنده هم به عنوان یک معلم همین عقیده را دارم، در کمال افتخار»

واقعیت این است که زبان و فرهنگ تورکی نه تنها بخشی از تاریخ و هویت استان‌های شمال غربی ایران است، بلکه در سراسر کشور همواره به عنوان عنصری پیوند‌دهنده شناخته می‌شود. چنین اظهارات نادرستی فقط به تفرقه‌افکنی دامن می‌زند و به وحدت ملی ضربه می‌زند.

این سخنان در حالی مطرح شده که بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی نیز نسبت به این اظهارات واکنش‌های مشابهی نشان داده و آن را به دور از واقعیت‌های تاریخی و فرهنگی کشور دانسته‌اند.
.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها