به گزارش پایگاه خبری مساوات، محمد حسینزاده در دویستونود و یکمین جلسه علنی رسمی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: نیاز است شورا و شهرداری از بهرهبرداران بخش خصوصی حمایت کند، از مهر سال گذشته تاکنون ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده است که بهرهبرداران در راستای ارائه تسهیلات از آن استقبال کردند.
وی افزود: در این لایحه مناطق شمال، شمالغرب و جنوبغرب شهر مورد توجه قرار گرفت و بیشتر اتوبوسهایی مدنظر است که سال ۱۴۰۲ خریداری شدهاند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز با بیان اینکه با اختصاص این تعداد اتوبوسها به مسیرها، زمان انتظار در ایستگاهها کمتر میشود، عنوان کرد: بر این اساس کمیت و کیفیت افزایش پیدا کرده است، همچنین نگهداری اتوبوسها توسط بخش خصوصی در وضعیت مناسبی قرار دارد که تلاش بر انجام تعمیرات بهموقع داریم.
حسینزاده خاطرنشان کرد: در نهایت نظر شورای اسلامی شهر این شد که شهرداری تبریز، این لایحه را در سه بخش ارائه کند؛ تیمهای کارشناسی شرکت واحد اتوبوسرانی و شهرداری تبریز سه موضوع افزایش کرایه، یارانه و پرداخت نقدی را در صورت نبود کارت الکترونیکی مورد بررسی قرار دادند که در قالب لایحه امروز ارائه میشود.
لایحه شهرداری تبریز مبنی بر بازنگری نرخ کرایه اتوبوس مسیرهای شهر تبریز در راستای حمایت از بهرهبرداران بخش خصوصی و رفع بخشی از مشکلات رانندگان در ارائه خدمات و سرویسدهی به مسافرین به میزان ۲۵ درصد به غیر از BRT، پرداخت یک هزار تومان، وجه مضاعف در صورت نبود کارت و مقرر شدن یارانه به میزان سه میلیارد که پنج برابر از نرخ قبلی بیشتر است، مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.





















