• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

نبردهای تراکتور – مس از منظر تاریخ/ یاد تونی بخیر!

  • کد خبر : 7468
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۰۶
نبردهای تراکتور – مس از منظر تاریخ/ یاد تونی بخیر!
تراکتوری‌ها روز شنبه برای دوازدهمین بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل مس کرمان قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آناج،‌ تیم‌های تراکتور و مس کرمان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال برای دوازدهمین بار در تاریخ این مسابقات به مصاف هم می‌روند. در یازده تقابل پیشین دو تیم، تراکتور ۵ بار موفق به شکست مس شده، در ۲ بازی نتیجه را واگذار کرده و در ۴ بازی زور دو تیم به هم نرسیده است. در طی این دیدارها در مجموع ۲۳ گل از خط دروازه‌های دو تیم عبور کرده که سهم تراکتور ۱۴ و سهم مس ۹ گل بوده است.

اولین رویارویی تیم‌های تراکتور و مس کرمان در لیگ برتر فوتبال در فصل بازگشت پرشورها به این مسابقات برگزار شد. در این دیدار تی‌تی‌ها در هفته پانزدهم میزبان نارنجی‌پوشان بودند که با تک گل مهرداد پولادی از سد حریف گذشتند. در بازی برگشت در کرمان اما تراکتور در پرگل‌ترین مصاف خود با مس ۳ بر ۲ مغلوب شد. محمد ابراهیمی و فرهاد خیرخواه زننده گل‌های تراکتور در این میدان بودند.

در لیگ دهم تراکتور که با فراز کمالوند جایگاهش در لیگ برتر را تثبیت کرده بود، در دور رفت با گلزنی دوباره محمد ابراهیمی در کرمان به تساوی یک بر یک رضایت داد اما در دور برگشت بازهم در خانه حریف کرمانی را از سر راهش برداشت. اینبار نیز تراکتور با نتیجه یک بر صفر مس را شکست داد که علی علیزاده زننده گل پیروزی‌بخش سرخ‌پوشان بود.

در ادامه راند پنجم نبردهای تراکتور و مس در نیم‌فصل نخست لیگ یازدهم برگزار شد و تیم محبوب دیار آذربایجان بار دیگر در خانه خود مقابل نماینده کرمان با گل‌های علی علیزاده، رودریگو توسی و فلاویو لوپز و در شرایطی که از دقیقه ۲۹ با اخراج امیرحسین صادقی ۱۰ نفره شده بود، به برد قاطع ۳ بر یک رسید تا در سومین میزبانی از حریف به سومین برد برسد. با این حال در بازی برگشت زور تراکتور به مس نرسید و این تیم با یک گل تن به شکست داد.

در لیگ دوازدهم تراکتور با هدایت تونی اولیویرا رفت و برگشت مس کرمان را شکست داد و موفق به دبل حریف شد. شاگردان مرد محبوب پرتغالی در بازی رفت در شبی دراماتیک‌وار با گل‌های دقایق پایانی فرزاد حاتمی و فلاویو لوپز با نتیجه ۲ بر یک و در بازی برگشت در کرمان با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسیدند که گل‌های این تیم توسط سیدمهدی سیدصالحی (۲ بار) و جواد کاظمیان وارد دروازه حریف شد.

در لیگ سیزدهم اما تراکتور با سرمربیگری مجید جلالی در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل مس کرمان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت که در تبریز بدون گل شد و در دیدار برگشت با گل ثانیه‌های پایانی علی کریمی تیم تراکتور از شکست گریخت تا نبرد دهم دو نماینده کرمان و آذربایجان یک بر یک خاتمه یابد.

آخرین بازی تراکتور و مس در لیگ برتر نیز به دور رفت فصل جاری برمی‌گردد، جایی که سرخ‌پوشان در دومین بازی با هدایت پاکو خمز در تبریز مقابل حریف کرمانی صف‌آرایی کردند اما نتوانستند سه امتیاز بازی را کسب کنند و درنهایت برابر رقیب خود با تساوی بدون گل متوقف شدند.

حال، دو تیم درحالی در بیست‌وهشتمین هفته از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم به میزبانی کرمان رودرروی هم قرار خواهند گرفت که تراکتور برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و درسوی دیگر مس برای فرار از خطر سقوط به سه امتیاز نیاز مبرم دارند و باید دید که در پایان ماحصل کار دو تیم چه خواهد شد، تراکتور به سهمیه نزدیک می‌شود یا مس به بقا و یا هیچکدام؟!

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=7468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها