به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز، پیمان اسدی معاون فنی اتوبوسرانی تبریز در برنامه تبریزیم شبکه استانی سهند با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با حمایت های شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر اقدامات مهمی در موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برداشته شده بطوریکه در ۴ سال گذشته حدود ۲۸۰ دستگاه اتوبوس نو خریداری و به ناوگان اضافه شده است و ۱۴۴ دستگاه هم مطابق قراردادهای منعقد شده با کارخانجات، در حال تولید بوده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.
وی افزود: تمامی اتوبوس های جدید خریداری شده دارای استانداردهای روز اروپا و یورو ۵ و ۶ می باشند که جایگزین اتوبوس های کهنه و فرسوده شده و در حال حاضر فعالیت اتوبوس های نو در سطح شهر مشهود است
وی ادامه داد: ۲۵ دستگاه از اتوبوس هایی که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد اتوبوس برقی می باشند که براساس برنامه ریزی های انجام شده در سنوات آینده بنا داریم با کاهش خرید اتوبوس های دیزلی، بیشتر خرید اتوبوس های برقی مد نظر باشد.
معاون فنی اتوبوسرانی تبریز در مورد مناسب سازی اتوبوس ها جهت استفاده معلولین و افراد ناتوان نیز گفت: تمامی اتوبوس های جدید خریداری شده دارای استانداردهای ۸۵ گانه هستند که یکی از این استانداردها و ملزومات دارا بودن رمپ شیب دار جهت سهولت در سوار و پیاده شده افراد معلول و نیز جایگاه ویژه استقرار این افراد با ولیچر در داخل اتوبوس و زنگ مخصوص جهت اطلاع به راننده است.
اسدی در مورد هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: تمامی اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی مجهز به جی پی اس هستند و مسافرین عزیز از طریق اپلیکیشن تبریزاپ می توانند از نزدیکترین اتوبوس و ایستگاه و نیز زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاهها مطلع و سفر خود را مدیریت نمایند. همچنین سیستم اعلان صوتی نام ایستگاه ها در اتوبوس های مسیر BRT فعال است ضمن اینکه فعال نمودن نمایشگرهای داخل اتوبوس نیز در دست اقدام می باشد.
معاون فنی اتوبوسرانی در مورد نظافت ونگهداری اتوبوس ها گفت: تمامی اتوبوس ها از نظر نظافت و یا نگهداری فنی بصورت دوره ای سرویس می گردند اما باید این نکته توجه کنیم که مشارکت شهروندان در نگهداری اتوبوس ها، این امر را تسهیل می کند.
اسدی در مورد فرسودگی برخی اتوبوس های مسیرBRT گفت: در اتوبوس های فعال مسیر BRT آخرین مدل مربوط به سال ۹۶ است و حدود ۸ سال عمردارند و استهلاک در این مسیر بدلایلی همچون طولانی بودن مسیر که ۱۸ کیلومتر می باشد همچنین وجود ۶۰ ایستگاه و نیز ایزوله نبودن آن بسیار بالا می باشد ضمن اینکه کمترین پیمایش اتوبوس ۵۰۰ هزار کیلومتر است اما برخی اتوبوس های مسیر تندرو حدود ۱میلیون کیلومتر پیمایش داشته اند فلذا نیاز است تا اتوبوس های جدید برای این مسیر خریداری و با اتوبوس های فرسوده این مسیر بتدرج جایگزین شوند.
نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مطابق با استاندارهای روز دنیا/ اتوبوس های برقی در آینده بتدریج جایگزین اتوبوس های دیزلی خواهند شد
تمامی اتوبوس های جدید خریداری شده دارای استانداردهای روز اروپا و یورو5 و 6 می باشند که جایگزین اتوبوس های کهنه و فرسوده شده و در حال حاضر فعالیت اتوبوس های نو در سطح شهر مشهود است.
لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=27725
- ارسال توسط : فریباسادات علوی
- 12 بازدید
- بدون دیدگاه





















