• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس:

وضعیت فعلی مس سونگون، مورد قبول نیست

  • کد خبر : 11502
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
وضعیت فعلی مس سونگون، مورد قبول نیست
نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین گفت: وضعیت فعلی مس سونگون مورد قبول نیست اینکه کنسانتره تولیدی آن را به استان‌های دیگر حمل کرده و صنایع پایین دستی را در استان دیگر راه‌اندازی کنیم، قابل توجیه نیست.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، بهنام رضوانی در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه تبریز متافو، مس سونگون را یک پتانسیل بزرگ برای آذربایجان‌شرقی دانست و با انتقاد از انتقال کنسانتره تولیدی این مجتمع به استان‌های دیگر، خواستار احداث صنایع پایین دستی مس و کارخانجات زیر مجموعه در آذربایجان‌شرقی شد.

وی افزود: مشکل دیگری که در خصوص سونگون وجود دارد این است که شرکت ملی صنایع مس ایران در استان کرمان ثبت و تاسیس گردیده و پرونده مالیاتی آن هم در آن استان قرار دارد و عملاً ۱۵ درصد حقوق دولتی ما را نمی‌دهند و ما در این خصوص از وزیر اقتصاد خواستیم پرونده مالیاتی را به تهران انتقال دهند که شنیده می‌شود استان کرمان با آن مخالفت کرده و تا حال اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

▪️صنعت فولاد می‌تواند مشکل اشتغال استان را رفع کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه سخناتش با اشاره به ظرفیت بالای صنعت فولاد، احیای این صنعت را راه گشای مشکلات اشتغال کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه تبریز متافو از سطح بالایی برخوردار بود و این نشان دهنده این است که صنعت فولاد استان رشد خوبی در سال های اخیر داشته است و به نظر بنده صنعت فولاد می تواند بخشی از مشکلات اشتغال را رفع کند چرا که در این بخش، تولید و صادرات صورت می گیرد و سرمایه گذاری های کلان روی آن انجام می گیرد.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین ادامه داد: اساسی‌ترین مشکل صنعت فولاد تامین منابع ارزی است و در بازدید از غرفه ها هم اکثر صاحبان صنایع این موضوع را بازگو کردند یعنی دولت، ارز را به قیمت بازار به این عزیزان می دهد و جنس آن ها را با قیمت دولتی می گیرد و برای تولید کننده تهیه این تفاوت قیمت سخت می شود.

وی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد صنعت فولاد و حتی دیگر بخش تولیدی ما با مشکل روبرو خواهند شد و ما قطعا در اولین جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع را مطرح خواهیم کرد و از مسئولان کشوری پیگیری خواهیم کرد تا این مسئله را رفع کنند.

رضوانی بیان کرد: دومین مشکل در صنعت فولاد نواسانات برق است، مستحضرید که صنعت فولاد مثل دیگر بخش ها نیست وقتی برق در کارخانه ذوب قطع شود مشکلات زیادی در خط تولید اتفاق می افتد و هزینه های سرسام آوری برای تولید کننده دارد در نتیجه ما باید تدابیری در این خصوص بیاندیشیم.

نماینده مردم کلیبر خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: سومین مشکل صنعت فولاد پایین بودن ظرفیت تولید آنها است چرا که در استان ما معدن سنگ آهن وجود ندارد ما حتما باید یک معدن فعال در اختیار این عزیزان قرار بدهیم تا مشکل ظرفیت آن‌ها حل شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=11502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.