• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
2
یادداشت/

یادگار امام گنجایش تراکتوری‌ها را ندارد

  • کد خبر : 12161
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
یادگار امام گنجایش تراکتوری‌ها را ندارد
با توجه به استقبالی گسترده ای که از بازی‌های تیم تراکتور به عمل می‌آید این موضوع بایستی دغدغه مسئولان ورزش استان و باشگاه تراکتور قرار گیرد تا فکری اساسی برای افزایش ظرفیت ورزشگاه یادگار امام یا احداث ورزشگاه جدید با ظرفیت بیشتر برای سهولت حضور هواداران نمایند تا در در آینده شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

مساوات- فیروز عابدی: هفته دوم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه در حالی بین دوتیم تراکتور و پرسپولیس برگزار شد که این بازی به دلیل استقبال گسترده تراکتوری‌ها و مستقرشدن در سکوی کنار تونل ورودی ورزشگاه با تاخیر ده دقیقه ای اغاز شد.

تی تی‌ها که درفاصله دوساعت مانده به شروع بازی با استقبال بیش از ۸۰ هزار نفری ورزشگاه را به تسخیر خود درآورده بودند، مجبور بودن برای تماشای این بازی از تمام ظرفیت ورزشگاه استفاده کنند.

ظرفیت سکوهای کنار تونل ورودی تیم‌ها به زمین مسابقه، جایی که نزدیک ترین فاصله بین هواداران و بازیکنان به حساب می آید همانند دیگر سکوها مملو از تماشاگران بود که این موضوع از دید ناظران فدراسیون جزو دلایل ممنوعه برگزاری مسابقه بود که نهایتا مسئولین برگزاری با کمک نیروی های انتظامی سکوهای فوق را خالی کردند تا مجوز ورود بازیکنان به زمین مسابقه صادر شود.

در حالی که از زمان صعود تیم تراکتور به لیگ برتر و انتقال بازی های این تیم از ورزشگاه پیر باغشمال به یادگار امام ۱۶ سال میگذرد و این ورزشگاه در طی این سال‌ها همواره جوابگوی تی تی ها نبوده و این موضوع مخصوصا در بازی های بزرگ زیاد به چشم می‌خورد.

عمده ترین تغیرات که از سال ۸۸ بر روی این ورزشگاه انجام گرفته، تغییر وردودی و خروج ، گیت ها، تعویض چمن کفپوش پیست تارتان و بازسازی رختکن هاصورت گرفته درحالی یکی از بزرگترین و اساسی ترین مشکل این ورزشگاه ‌ظرفیت کم آن است که تا به حال هیچ اقدامی برای افزایش آن انجام نشده است.

اکثریت هواداران به علت تکمیل زودهنگام ظرفیت ورزشگاه یادگارامام مجبورند از ساعت ها قبل برای تماشای بازی تیمشان ها در ورزشگاه حضورپیدا کنند و چنانچه هواداری بخواهد درحین شروع بازی و دقایق واپسین خودش را به ورزشگا برساند، مجبورخواهد بود بازی را از کوه‌های اطراف روی دیوارها و نرده ها و یا سرپا بازی راتماشا کند.

احداث ورزشگاه ۷۰ هزار نفری یادگار امام که از سال ۶۸ تا سال ۷۵ به طول انجامیده و طبق سرشماری وقت جمعیت استان چیزی حدود ۳,۱۰۰,۰۰۰نفربوده است. این درحالی است که یادگار امام در آن زمان با هدف استفاده تماشاگران استانی احداث شده بود اما اکنون با افزایش جمعیت نزدیک به یک میلیونی استان و درکنار آن تبدیل تیم تراکتور به یک تیم فرا استانی و حضور هواداران از شهرها و استان های دیگر در تبریز باعث شده ورزشگاه دیگر گنجایش این تعداد هوادار را نداشته باشد.

اگرچه باشگاه تراکتور و شهرداری تبریز بارها از افزایش ظرفیت این ورزشگاه و یا احداث ورزشگاه جدید باگنجایش بیشتر صحبت‌هایی کرده اند اما در همین راستا بعضا خبرهایی از خرید و یا اعطای زمین برای ایجاد ورزشگاه جدید به گوش میرسد اما مسائلی ماننداختلاف نظرها و نبود محل زمین و بودجه  و سنگ اندازی هایی برای اخذ مجوزه در فرایند افزایش ظرفیت(طبقه دوم) ورزشگاه یادگار امام خلال ایجاد کرده است.

باتوجه به استقبالی گسترده ای که از بازی های تیم تراکتور به عمل می آید این موضوع بایستی دغدغه مسئولان ورزش استان و باشگاه تراکتور قرار گیرد تا  فکری اساسی برای افزایش ظرفیت ورزشگاه یادگار امام یا احداث ورزشگاه جدید با ظرفیت بیشتر برای سهولت حضور هواداران نمایند تا در در آینده شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.